Automatisch Back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hey,

Ik heb een externe schijf van 1.5 TB gekocht, omdat er geen interne schijven meer in mijn kast passen. Mijn kast zit al vol. Dus hoe maak ik een soort RAID dat hij alle bestanden automatisch kopieert naar de externe schijf? Want ik heb in mijn BIOS geprobeerd er een RAID van te maken maar dat kan niet. Zou het kunnen dat als ik een bestand op mijn schijf schrijf dat hij het dan automatisch kopieert naar mijn externe?

Alvast bedankt

Jeevje2

RAID is niet mogelijk met internet en externe schijven als combinatie. Windows Vista heeft zelf een backup mogelijkheid en kan dit ook automatisch.
Automatische backups maken met Windows Vista
De meeste versies van Windows Vista bevatten een automatisch backup programma. Het is te vinden via Start - Configuratiescherm - Systeem en onderhoud. Het werkt eenvoudig: via een Wizard geef je aan welke bestanden je wilt backuppen, en waar de back-up wordt geplaatst. Je kan ervoor kiezen om automatisch - bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks - een backup te maken. De computer moet op dat moment wel aanstaan. Het terugzetten van bestanden gaat ook via de Wizard. Je kan door de mappen van de back-up bladeren, en precies aangeven wat teruggezet moet worden.
Bron;
http://www.pepermunt.net/beveiliging/hoe-kan-ik-automatische-backups-maken.html

Bedankt voor je antwoord. Maar dit is wat ik wil: Ik wil dat als ik nu de map: 'MAP1' schrijf naar mijn bureaublad, dat hij het automatisch kopieert naar mijn externe schijf. Als ik morgen 'MAP2' schrijf naar mijn bureaublad, kopieert hij het ook automatisch naar mijn externe schijf.
Hoe moet dat?

Zorgen dat je een automatische backup maakt van de folder bureaublad in je profiel folder. (C:\Documents and settings\gebruikersnaam\bureaublad.) Denkt niet dat je het met de internet backup van vista direct kan laten doen, maar je kan wel zorgen dat deze elke dag ge-backupt wordt.

Laatst bewerkt:
Daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid om een batch te maken: kopieer.bat
Die uitvoeren verricht dan het kopiëren voor je.

Ik vond op de Helpmij dit topic. Het is wel een aardig voorbeeldje van hoe je zo'n batch vorm kunt geven.

En meer op je vraag toegespitst is dit wel leerzaam.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan