• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch berekenen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het staat er ook twee keer in.
Code:
[COLOR=#ff0000]Cells(lngrow, 17) = Val(KT1BulkTrad)[/COLOR]
Cells(lngrow, 27) = Val(KTV1BulkTrad)
[COLOR=#ff0000]Cells(lngrow, 18) = Val(KT1BulkTrad)[/COLOR]

Veranderen in:
Code:
Cells(lngrow, 17) = Val(KT1BulkTrad)
Cells(lngrow, 27) = Val(KTV1BulkTrad)
Cells(lngrow, 18) = Val(KT1BulkTrad[COLOR=#ff0000]​GRAM[/COLOR])

Oepsie.
Inderdaad een foutje ingeslopen.
Vriendelijk bedankt nog eens.
:thumb:

Als ik nog eens even mag?
Loop toch weer tegen een probleem op.

In het tabblad "Ontdooifiche" cel D10, wil ik voor die specifieke vissoort, het totaal aantal grammen krijgen.
Die vissoort situeert zich in kolommen Q,AA,AK,AU,BE,BO,BY, en CI
De kolommen daarnaast bevatten hun grammen, dus R,AB,AL,AV,BF,BP,BZ en CJ
Hoe kan ik nu het totale aantal grammen krijgen voor de datum die in B1 staat?
Misschien niet direct een VBA issue.
Had al gedacht aan som.produkt?

Bekijk bijlage Bestellen.xlsm

Tuurlijk ...

Op ontdooifiche in cel D10 plaats je de volgende formule:
Code:
=SUMIF(Bestellingen[Produktie datum];$B$1;Bestellingen[Kibbeling traditioneel Heekfilet met vel Grammen])

Het eerste stuk (tot $B$1; ) is steeds hetzelfde. Dus je kunt deze kopiëren en zelf de juiste kolom selecteren voor de overige cellen.

Wanneer ik in cel AA , 3 ingeef (het aantal), en in cel AB , 1000 (van het aantal grammen per verpakking), zou ik als resultaat 3000 moeten krijgen. Nu telt hij inderdaad kolom AB, maar krijg ik als resultaat 1000.
Op één of andere manier zouden kolom AA en AB nog eens vermenigvuldigd moeten worden?

Dat had ik niet begrepen. Als je het aantal wilt opslaan in (in dit geval) kolom Q en het totaalgewicht ik kolom R dan moet je het toch in VBA zoeken.

Voor kolom R wordt het dan als volgt:
Code:
Cells(lngrow, 18) = Val(KT1BulkTrad) * Val(KT1BulkTradGram)

Is eigenlijk nog een beetje complexer dan dit. :o
uitkomst moet in tabblad "ontdooifiche" cel D10 komen?
Kan dit?

Eigenlijk wel logisch. Mijn fout ...

Dan wordt de formule als volgt (en idd. met sumproduct):
Code:
=SUMPRODUCT((Bestellingen[Produktie datum]=$B$1)*Bestellingen[Kibbeling traditioneel Heekfilet met vel]*Bestellingen[Kibbeling traditioneel Heekfilet met vel Grammen])

Hier geraak ik niet zo wijs uit, sorry.
Krijg trouwens foutmelding #naam.
Misschien is het gemakkelijker dat ik kolommen toevoeg met de uitkomst?

Het zou moeten werken. Alleen heb ik een Engelse versie van Excel. Probeer hetzelfde eens met SOMPRODUCT?

Dus:
Code:
=SOMPRODUCT((Bestellingen[Produktie datum]=$B$1)*Bestellingen[Kibbeling traditioneel Heekfilet met vel]*Bestellingen[Kibbeling traditioneel Heekfilet met vel Grammen])

hier heb ik gisteren avond weer heel de avond men hoofd over gebroken.
Kan er iemand helpen met het tabblad "ontdooifiche", waar de 6001 vandaan komt? Met name die 1?
Heb in tabblad "bestellingen" toch geen 1 ingegeven?
Punthoofd krijg ik ervan :confused:

Hier komt die 1 vandaan:
Code:
(SUMPRODUCT((Bestellingen[Produktie datum]=$B$1)*Bestellingen[Kibbeling voorgebakken heekfilet PORTIES met vel KROK]*Bestellingen[Kibbeling voorgebakken heekfilet PORTIES met vel KROK]))

Dus 2* dezelfde kolom. Met formule evalueren kom je hier gemakkelijk achter ...

Hier ben ik weer; ;)
Kan ik op één of andere manier een overzicht krijgen van men bestellingen in het tabblad "Bestellingen_overzicht"?
Zodat op alle rijen de klanten komen te staan, en in de kolommen de artikelen die hij besteld, en de lege cellen niet meeneemt?
Hopelijk heb ik het een beetje goed omschreven?
Bekijk bijlage Bestellen_HelpMij.xlsm

Ik heb zo even geen oplossing voor handen. Ik wil alleen voorstellen dat je dit topic sluit en een nieuwe opent met een titel die aansluit bij je (nieuwe) vraag.

Ik denk dat je op die manier sneller wordt geholpen en het is bovendien beter voor de statistieken ... ;)

Niet helemaal goed:

men bestellingen moet zijn: mijn bestellingen.
die hij besteld moet zijn : die hij bestelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan