• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch berekenen gaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickb1977

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2015
Telkens wanneer ik Excel opnieuw open staat de optie "Werkmap automatisch berekenen" uit en staat "Handmatig" aangevinkt.

Ik heb al gezocht op het forum maar kan geen oplossing voor dit probleem vinden dat bij mij werkt.
In alle macro's heb ik inmiddels alles wat te maken heeft met CalculationManual en CalculationAutomatic tijdelijk uitgezet door een ' voor de regels te zetten.

Hebben jullie nog andere opties / tips?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Heb je deze in al uw bestanden, of alleen in een bepaald bestand?
Staat er misschien iets in de ThisWorkbook module?
Staat er in de opties formules berekeningsopties automatisch aangevinkt?

Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels opgelost maar ben niet 100% zeker hoe ik dit gedaan heb.

Nadat ik bij opties het automatisch berekenen weer aangezet heb en het bestand PERSONAL heb opgeslagen werden de instellingen weer onthouden.

Bedankt voor de reactie.

De instelling voor berekenen wordt bepaald door het allereerste bestand dat in Excel geopend wordt, heb je een persnlk.xlsb, dan is dat vaak dat bestand. Sluit je alle bestanden die in Excel open zijn (dus ook persnlk.xlsb), dan zal het eerstvolgende bestand dat je opent de nieuwe instelling bepalen. Helaas is het zo dat de reken instellingen mee opgeslagen worden met je bestand, dus het kan gebeuren dat je een bestand dat altijd op atuomatisch stond "ineens" met handmatig berekenen opslaat als het voorgaande bestand zo was ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan