Automatisch bericht maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hallo allemaal, misschien een simpele vraag.. maar voor mij ontzettend belangrijk.. een hiaat in mijn know how!!! Ik werk op een vreselijk hectisch logistiekbedrijf waar iedere seconde telt, dus tijdsbesparing is erg belangrijk. Met name het beantwoorden van e-mails.
Ik moet op mijn werk honderden keren hetzelfde bericht terug mailen..... is het mogelijk standaard berichten te maken en ergens op te slaan? We hebben een zgn black of blue box.. alles via een server dus....... geeft ook vaak problemen met beantwoorden mail. Niet eenvoudig om te kopieren en plakken etc, steeds mail demon etc.......

Hoe krijg ik mijn e-mail onder controle?

De kreet "black of blue box" zegt mij niets. Wat is precies het mailprogramma dat je gebruikt?

Geen idee, het is een Duits bedrijf en men noemt het gewoon groupwise. Ik neem aan dat het ook een programma van Microsoft is?
Office pakket heb ik ook dus........

Misschien is het hetzelfde als outlook............ Kan iemand het dan toch even in normale taal uitleggen?
Dan kan ik toch wat proberen op mijn werk maandag.
Of moet ik dit via word doen, een berichtje maken en dan verzenden?

Kijk eerst welk mailprogramma het is, dat praat gemakkelijker.

Er is ook nog een optie (ik weet zeker dat alle mailprogramma's dat aankunnen) om een handtekening te maken. In jouw geval wordt de handtekening dan een compleet replybericht zoals bijv.

Hallo Jan,

dit is niet op voorraad.

m.v.g. Irisss

Als je dan een ontvangen bericht beantwoordt (button beantwoorden), dan wordt gestart met bovenstaande 3 regels en hoef je alleen nog maar op verzenden te drukken.

Laatst bewerkt:
Hee dit werkt op mijn PC perfect!!!
Heel erg bedankt, ik ga dit ook proberen op mijn werk!!
Dit scheelt mij in ieder geval voor 1 veel voorkomende mail heel veel werk.

Mocht iemand een betere oplossing nog weten om meerdere standaard berichten te maken, ik hou me aanbevolen.

Pasja erg bedankt voor deze oplossing!!!

Geen idee, het is een Duits bedrijf en men noemt het gewoon groupwise. Ik neem aan dat het ook een programma van Microsoft is?
Office pakket heb ik ook dus........

Groupwise is een mailprogramma van Novell en werkt dus anders dan outlook.
Je kunt mail als concept opslaan en dan deze steeds gebruiken.
Ook moet het mogelijk zijn om een template aan te maken
Persoonlijk heb ik geen ervaring met druopwise maar ik heb het volgende gevonden.
Template maken (engels)
template, concepten en meer (nederlands)

Hopelijk kom je er wat verder mee
mvg leo

Edit, je bent er al uit, ook mooi.

Laatst bewerkt:
Hee dit werkt op mijn PC perfect!!!
Heel erg bedankt, ik ga dit ook proberen op mijn werk!!
Dit scheelt mij in ieder geval voor 1 veel voorkomende mail heel veel werk.

Mocht iemand een betere oplossing nog weten om meerdere standaard berichten te maken, ik hou me aanbevolen.

Pasja erg bedankt voor deze oplossing!!!
Ok, maar kijk wel uit met dat "Jan", niet iedereen heet "Jan"...............

Misschien is het handig om te beginnen met

Hoi, bedankt voor je mail.
Dit onderdeel is niet op voorraad.
mvgr. Irisss

Met een dergelijke aanhef kun je de hele wereld bedienen.

Zuiverder / beter / mooier, is een "officiële" oplossing zoeken zoals Leo hierboven adviseert.

Laatst bewerkt:
Misschien nog een aanvulling:
de reden dat ik macro's adviseerde is dat je dus in principe een onbeperkt aantal standaardantwoorden kunt aanmaken en die onder een macrotoets kunt wegzetten. Bijvoorbeeld:

Macro-A geeft als reply:

Dit onderdeel is niet op voorraad.
mvgr. Irisss

Macro-B geeft als reply:

Ik ga dit onmiddellijk uitzoeken, je hoort van mij!
mvgr. Irisss

Macro-C geeft als reply:

Ik zal je klacht naar de desbetreffende afdeling doorsturen.
mvgr. Irisss

Hét grote voordeel van Macro's is dat je ze d..v. een snelle toetsaanslag (bijvoorbeeld ALT-?) kunt activeren, daar waar je met de meeste andere oplossingen toch een paar muisklikken moet maken.

Je kunt ook in Outlook meerdere handtekeningen maken (voor het geval andere oplossingen even onvindbaar of lastig uitvoerbaar blijken te zijn)

Je zal ze wél allemaal moeten onthouden (Welke reply zit onder de A, B, C etc. etc. of een referentielijst aan je monitor vastplakken....................)

Laatst bewerkt:
Leofact heel erg bedankt!!
KLopt inderdaad dat Groupwise van Novel is,nu je het zegt... hij start altijd op met Novel.. dat kan ik me nu herinneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan