Automatisch berichten kopieren en in mappen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Ik heb een vrij ingewikkelde vraag, ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen:

Ik wil wanneer ik een bepaalde email typ, de mail ten eerste gewoon naar de geadresseerde wordt gestuurd. In het onderwerp van de email wil ik een bepaalde macro ' code'.

Daarnaast wil ik deze mail automatisch opslaan/doorsturen naar mezelf en vervolgens in een bepaalde map laten plaatsen. Dit doormiddel van de macro 'code' .

Kan ik via bijvoorbeeld een bepaalde code in het onderwerp van de email zo een macro maken die deze code dan herkent en dan dus opslaat/doorstuurt naar de gelinkte map.

Dus bijvoorbeeld een email met als onderwerp: "onderwerp bericht" ("wijzig") . En dan is dus in dit geval "wijzig" de code die is gelinkt aan de macro en dus moet herkennen en vervolgens moet doorsturen naar de bepaalde map in outlook.

hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kan iemand mij helpen met een oplossing voor mijn vraag!:)

Alvast bedankt!

Hoi,

Tja ... je hebt nogal wat noten op je zang.
Maar de meest wonderbaarlijke is wel, dat je een mail die jij zelf aanmaakt vervolgens 'naar jezelf wilt sturen'
Moet je tóch eens uitleggen wat je daarmee bedoelt want dat is echt vreemd: ben jij jezelf dan niet? :p

nee, ik wil bepaalde mails met een bepaalde code waar ik het over had eruit filteren en die automatisch in een map plaatsen. Omdat ik heel veel mails stuur, is namelijk zakelijk. Deze mails met de code wil ik later terug kunnen lezen.

nee, ik wil bepaalde mails met een bepaalde code waar ik het over had eruit filteren en die automatisch in een map plaatsen. Omdat ik heel veel mails stuur, is namelijk zakelijk. Deze mails met de code wil ik later terug kunnen lezen.

Maar bedoel je dan: doorsturen naar een ánder mailadres, of: verplaatsen naar een andere map in de Outlook-omgeving waarop je op dát moment werkt? Want tussen 'opslaan' en 'doorsturen' zit nogal een verschil ....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok, het gaat er dus om dat je mails met een 'bepaalde tekst' wilt verplaatsen naar een ándere map dan 'Verzonden items'

Ik zou een makkelijke en snel te typen code kiezen, in plaats van wat jij aangeeft. Als je bij elk bericht dat je wilt 'reserveren' de tekst "wijzig" moet tikken word je daar op een gegeven moment get...t van ;)

Kies bijvoorbeeld [w] als 'code'
De vierkante haken met een letter ertussen zullen zelden ook op een andere manier in de tekst van een mail voorkomen.
Daarnaast kan je kiezen: de 'code' in het onderwerp of in de inhoudelijke tekst van de mail.
Nadeel van het onderwerp is, dat de geadresseerde dat direct ziet wanneer het bericht binnenkomt.

De oplossing is eigenlijk relatief simpel: je maakt gebruik van een z.g. 'regel' in Outlook.
En die gaat alsvolgt (ik ga er vanuit dat je een extra map voor E-mail en Post items hebt gemaakt onder Persoonlijke mappen met de naam 'Wijzig'

In Outlook, klik in de mappenstructuur op 'Persoonlijke mappen' bovenaan
Menu: Extra > Regels en Waarschuwingen...
Klik in het vervolgvenster op 'Nieuwe regel'
In het vervolgvenster 'Wizard regels' op het keuzerondje 'beginnen met een lege regel'
en daaronder 'Berichten controleren na het verzenden'
Klik op 'Volgende'
In het vervolgvenster (Voorwaarden) klik je een vinkje bij 'Met specifieke tekst in het onderwerp' of (misschien nog beter) 'Met specifieke tekst in het onderwerp of in de hoofdtekst'
Klik nu in hetzelfde venster onderaan bij 'stap 2' op de gemarkeerde tekst specifieke tekst en type [w] in het bovenste tekstvak, klik op de knop 'Toevoegen' en op 'OK' (je ziet hier dat je zelfs meerdere zoek-'codes' kan opgeven ....
Klik op 'Volgende' en vink in het vervolgvenster bij 'Verplaats een kopie van het bericht naar naam map' ..... klik onderaan weer op naam map, selecteer de doelmap, klik op OK en in het voorgaande venster weer op 'Volgende' (zie bijlage)
N.B.: je kunt hier ook bijvoorbeeld kiezen om de mail direct in kopie door te sturen naar een ander mailadres, vandaar mijn eerdere vraag hierover .... )
Klik in het volgende venster (uitzonderingen) direct weer op 'Volgende'
Geef in het volgende venster evt. een andere toepasselijke naam dan [w] en ...
klik op 'Voltooien' en tenslotte op OK.

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    73,4 KB · Weergaven: 212
Laatst bewerkt:
Wow, ten eerste: respect voor al het snelle antwoorden van jou.

Ten tweede: het werkt! Hartstikke bedankt, dit is precies wat ik wilde. Ik heb een engelse versie dus het was eerst wel even wat knutselen, maar uiteindelijk goed uitgepakt. Nu hoef ik niet meer alles te verslepen en wordt alles automatisch geordend!

Echt hartstikke bedankt, heb je hulp heel erg gewaardeerd! Helpmij.nl is een geweldig forum en zal iedereen het aanbevelen!

Nogmaals bedankt!:thumb:

groet,
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan