• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch BIC bij rekeningnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

benbottelier

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Berichten
10
Beste,

Ik heb een document gemaakt voor de uitbetaling van een flink aantal regels. Nu werk ik met een programma dat automatisch een betalingsbatch voor de bank kan maken, maar dan moet de BIC code van de begunstigde zijn ingevuld. Nu zijn er 71 banken met 71 BIC codes in Nederland en ik wil niet aan iedere klant vragen of hij zijn BIC code wil invullen.

Ik heb een excel bestand met 2 tabbladen. In het 1e staan de gegevens, in de 2e staan de banken met de BIC codes. Hoe krijg ik aan de hand van het rekeningnummer de BIC code erbij? Ik heb in kolom H al de bankcode uit het rekeningnummer gehaald. met de optie SOM.ALS kom ik er niet uit. Ik heb al wel een (zeer uitgebreide en waarschijnlijk te omslachtige) versie gemaakt met allemaal ALS(...) dan formules er in. En vervolgens een samenvoeging van al die cellen, maar dan krijg ik een document van 7 MB met 200 klantregels. Volgens mij moet dit makkelijker kunnen.

Nog korter: Hoe krijg ik automatisch de goede BIC (uit Tab 2) in veld B als ik veld A heb ingevuld.

Kan iemand mij helpen? Mijn dank is groot.

Bekijk bijlage help.xls
 
draai de 2 kolommen op het 2de blad om en kijk eens bij =vert.zoeken.

Niels
 
Ha Niels.

Precies wat ik zocht. Ik kende de formule =vert.zoeken nog niet. Maar na wat prutsen heb ik het voor elkaar.

Thanx a lot. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan