• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch boodschappenlijst generen uit maaltijdplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Goedemorgen,

Alvorens ik tot mijn probleem kom even het bestand in bijlage toelichten.
Dit is een template bestand vanuit Excel.
Op tabblad maaltijdplanner kan je per dag een recept ingeven en automatisch komen alle ingrediënten in de boodschappenlijst. Per recept heb je een tabblad met de naam van het recept.

Het probleem is dat er maar 7 lijnen, van de "maaltijdplanner" doorgaan naar de boodschappenlijst. Echter ik had er graag meer gehad omdat we op een dag meer dan 1 keer eten ;-). Ik dacht eenvoudigweg lijnen toe te voegen maar deze neemt hij niet op. De formule die is gebruikt raak ik niet uit wijs. Door mijn prutsen heb ik ook cel c10 veranderd van dropdown en krijg ik ook niet meer terug.

In rij D heb ik getracht de kost per maaltijd terug weer te geven. Ik dacht dit te doen door naar de cel te verwijzen maar dit lukt niet. Dit is een bijvraag, niet zo belangrijk maar ik geef het even mee mocht er iemand dit snel kunnen zien.

Even gezocht op het forum in de hoop dat deze vraag de revue al was gepasseerd maar niets gevonden. Vandaar dat ik mijn vraag even post.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grt,
Julie

Bijlagen

Johan, alvast bedankt voor de toevoeging van de prijs!
Ik zag de lijnen ook uitgebreid in de planner maar deze komen niet door op de boodschappenlijst zag ik.

Grt,Julie

Ik begrijp het niet goed, want dan moet je volgens mij naar de receptenlijst en dan kiezen. Maar die hyperlinks werken bij mij niet goed.

Dag Johan,
Ik vermoed dat jij de dropdown bedoelt want die komt idd. goed door. Mijn probleem zit echter om de ingrediënten door te geven naar de boodschappenlijst. Als je in de maaltijdplanner een recept kiest, met de dropdown, komen de ingrediënten op de boodschappenlijst. Voor de eerste 6 lijnen in jouw bestand komt dit goed door, in mijn bestand is dit de eerste 7 lijnen (ondanks die dropdown daar niet goed zat). De volgende komen niet meer door op de boodschappen.
Grt, Julie

Ik kan klikken wat ik wil maar in het originele bestand op Maaltijdplanner weet ik niet hoe je dan bij de recepten terecht kom, er staat geen link.
Hij verwijst er via de validatie wel heen maar meer niet, bij mij dan.

Nee, idd, die werkt bij mij ook niet maar dit stoort me niet, gezien ik gewoon een manuele link ga maken wanneer ik een recept toevoeg.

Dag Johan,

Bedankt om er nog eens naar te kijken maar de link naar het recept op de maaltijdplanner heeft geen nut voor mij. Ik wil enkel dat de ingrediënten van het geselecteerde recept in maaltijdplanner op de boodschappenlijst terecht komen zoals dit nu al gebeurd voor de eerste lijnen maar ik had graag meer lijnen gehad. Deze kan ik niet zelf omdat ik niet wijs raak uit de gebruikte formule vandaar ook dat ik deze hier heb gepost.

Grt,
Julie

Dat is inderdaad lastig.
En het werkt eigenlijk niet zoals er staat volgens mij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan