automatisch brief maken in Acces 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

pekingeend

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hi,

Nu heb ik het voor elkaar dat ik vanuit Word Access-velden kan samenvoegen in een brief.

Maar nu wil ik het andersom :)

Ik wil vanuit de DB kunnen zeggen, vul deze brief (het zijn 2 of 3 verschillende brieven) in en eventueel deze meteen printen. Ik heb dus een knop en keuzemenu nodig die dit voor elkaar krijgt. Helaas is mijn Office kennis niet toereikend.

Hoe doe ik dit?

Dat riekt alsof je een rapport nodig hebt. Daar maak je namelijk dan een brief in, die je koppelt aan een query of een tabel. De tekst van de brief kun je uit je Word document kopieeren. In 2007 kun je (eindelijk iets goeds te melden over 2007...) ook woordopmaak toepassen, dus je kunt heel gelikte brieven maken.

Toch in rapport ja?
ik had het idee daar niets in kwijt te kunnen.
Ik ga het iig eens even proberen.

ik heb nog even een hint nodig, als ik dit doe krijg ik alles uit de DB te zien, hoe voorkom ik dat?
Ik wil uiteraard per record kunnen kiezen.

Dank! :)

Laatst bewerkt:
Beste Michel,
ik ben hier denk ik toch te stom voor :shocked:
Wat ik ook doe loopt op niets uit, of het werkt niet of ik krijg alle gegevens ipv die van 1 record.

Kun jij mij helpen? dit hoeft uiteraard niet pro deo

Wil

Het werkt niet is een beetje vage omschrijving ;) Als je alle records krijgt, dan doe je het in beginsel niet verkeerd, want dan werkt het rapport! Nu alleen nog één record filteren, en dan ben je er.
Hoe wordt het rapport aangestuurd? Via een formulier en een knop?

Zover ben ik nog niet.

Wat ik deed is een leeg rapport openen en wat velden er in slepen.
Ik krijg dan alle records te zien met dat veld dus in eerste instantie zeg maar alle bedrijfsnamen met daarboven de naam <bedrijf>

Het uiteindelijke doel is een rapport, oproepbaar bvk met een knop die uit mij een drie tal brieven laat kiezen, de adresgegevens er boven zet, datum en hier en daar uit dezelfde tabel wat gegevens plaatst zodat ik die kan versturen.

Daarnaast heb ik nog een probleem op een formulier, maar das voor latere zorg, dat kan ik voorlopig wel manueel tackelen.

(Eventueel kan ik mijn db ook wel tonen hoor, das geen probleem.)
Let wel, ik geloof er heilig in dat de zon niet voor niets op gaat..

Als je zegt waar de automaat staat, dan kiep ik er wel een kwartje in ;) Overigens zou die dan nooit meer ondergaan vrees ik...

die loopt niet op kwartjes :)
Maar wil je er naar kijken? Laat me even weten waar ik die file kwijt kan dan.

stuur maar .

Laatst bewerkt:
Graag in 2003 formaat, want anders kan ik er niet zoveel mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan