automatisch cel achter bepaalde waarde selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicknick3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
4
Beste leden,

Ik heb al enorm veel geleerd van dit forum betreft VBA. Echter ben ik nu tegen een probleem aangelopen waar ik niet aan uit kom, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb 2 excelbestanden.
1: verbeterformulier
2: verzamellijst

in bestand 1 (verbeterformulier) heb ik een programma'tje gemaakt waarin gegevens in gevoerd kunnen worden en automatisch opslaat. Deze gegevens worden ook automatisch verwerkt in bestand 2 (verzamellijst) onder elkaar.

Na het invullen van bestand 1 word de bestandsnaam automatisch de waarde in cel H6.
Deze waarde komt altijd in kolom A van bestand 2 terecht.

Voorbeeld: In bestand 1 = H6 , 201020
In bestand 2 komt in kolom A cel 1: 201020
cel 2: 201021
cel 3: 201022
cel 4: 201023
enz enz

Nu wil ik het voor elkaar krijgen dat als ik het bestand open met bijvoorbeeld de naam ''201022'' in bestand 2 gezocht word naar de cel in kolom A waar deze waarde staat. (in dit geval dus cel 3).
Achter deze waarde wil ik dan kolom d invullen (op zelfde regel, dus D3)

als ik 201023 open, wil ik in bestand 2 in kolom A deze waarde vinden en hierachter (op zelde regel, dus D4 iets invullen.

Is dit mogelijk, ik heb al vanalles geprobeerd, maar de tijd begint helaas te dringen vandaar mijn hulp aan jullie gevraagd...
 
Helpt dit je op weg?

Code:
Sub testmacro()
Dim c As Range
Dim txt As String
txt = Workbooks("verbeterformulier.xlsm").Sheets(1).Range("H6").Value
Set c = Workbooks("verzamellijst.xlsm").Sheets(1).Columns("A").Find(txt)
MsgBox c.Address
End Sub
 
Ik ben met deze code aan de slag gegaan maar het werkt nog steeds niet, Wat er nu gebeurd bij het openen van het verzamelbestand is dat de cel geselectweerd wordt die ik als laatste aangeklikt heb in de verzamellijst..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan