• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch cel berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teebee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Is het mogelijk om een cel na een bepaalde tijd opnieuw te laten berekenen, of indien er ergens op een cel wordt geklikt ?

je zou een button kunnen maken die alles berekent. Dit kan overigens ook met een sneltoets, namelijk F9.

Als je een wijziging aanbrengt dan wordt er automatisch een nieuw berekening gedaan.

2x correct, doch ik was vergeten er bij te melden dat slechts 4 cellen aanpasbaar zijn, de rest is geblokkeerd. Nu zou ik toch graag hebben dat ze automatisch ?refreshen? om een bepaalde tijd.
Misschien enkel mogelijk met een VBA ?

Heb je automatisch berekenen aanstaan? (Onder Extra, optie, berekenen.)
Zo ja, dan wordt de sheet automatisch doorgerekend bij een wijziging.

Anders kan het voor zover ik weet alleen via vba.
Open de vba-editor en dubbelklik op ThisWorkbook

Plak daar onderstaande code.

Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Excel.Range)
Calculate
End Sub

Als je nu ergens met de muis klik of iets invoert wordt er doorgerekend.
Probeer maar uit door in een cel =nu() te zetten en deze cel op te maken als tijd met secondes. Telkens als je met de muis klikt wordt de tijd bijgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan