Automatisch chkdsk bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnick88

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hey,
Ik heb een paar probleempjes met mijn externe harde schijf. Ik dacht ligt vast aan de oude computer maar mijn nieuwe (2 dagen oud) zelfde probleem :(

Als de HDD niet aangesloten is kom ik Windows niet in (scherm blijf na inlogscherm, na invullen password) staan op 'U persoonlijke instellingen worden geladen".
Nou is dit niet zon probleem aangezien hij 99% van de tijd aangesloten is.

Als hij wel aangesloten is start hij elke keer chkdsk uit bij opstarten en aangezien het een 320GB HDD duurt dat wel even.
Ik heb al twee manieren bekeken namelijk:
1. start > bureau accesoires > sys. werkset > geplande taken. Hier staat het niet tussen
2. start > uitvoeren > regedit en de sleutel BootExecute gezocht, deze staat waar hij op moet staan
De derde manier van http://support.microsoft.com/kb/831426/nl nog niet (wat is een herstel console?)

De HDD is een 320GB en ingesteld op NTFS

Alvast bedankt

typ dit eens in via start-uitvoeren cmd, dan chkntfs.exe /x y: waarbij "y" de stationsletter is

grtz

Laatst bewerkt:
typ dit eens in via start-uitvoeren cmd, dan chkntfs.exe /x y: waarbij "y" de stationsletter is

grtz

Dan zegt hij hetvolgende
J is geen geldige stationsspecificatie (invoer: chkntfs.exe /x j)
Bij invoer (chkntfs.exe /x j:) zegt hij bestandstype is NTFS dus daar kent hij hem wel...

Hoi !

Ik zou d derde oplossing uit je Microsoft-link maar proberen.

Is meestal DE oplossing in dit soort gevallen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik zou d derde oplossing uit je Microsoft-link maar proberen.

Is meestal DE oplossing in dit soort gevallen.

Greetz,

Harry.

Oke
Hoe krijg je die herstel console?
Met F8 krijg ik volgens mij zo uit men hoofd het veilige modus scherm etc, staat het hiertussen?
Bedankt

Hoi !

Opstarten van de WinXP-CD, kiezen voor R(epair), kiezen voor de juiste Windows-installatie (meestal 1), ad. wachtwoord intrommelen (heb je dat niet, dan enter).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r

gevolgd door enter.

Na afloop van her proces type je exit, klaar !

Greetz,

Harry.

Probleem is nu opgelost maar nu vraagt hij bij elke keer of hij XP gewoon moet starten of herstelconsole.
Na 30 seconden pakt ie dan automatisch XP

Hoe zet ik dit weer uit?

Bedankt

Is uiteindelijk opgelost

Kon het via jou manier niet vinden maar wel via deze manier

Het bestand Boot.ini bewerken
Ga als volgt te werk om het bestand Boot.ini te bekijken en te bewerken:
1. Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
-of-
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
2. Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
3. Klik op Bewerken onder Systeem starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan