• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch data aanpassen op ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

uhsmrc

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
het bestand "map1" is mn kladwerk
het bestand "rankingcod" is wat uiteindelijk op het net verschijnt
"rankingcod" doe ik volledig manueel aan de hand van de resultaten verwerkt in "map1"
is het mogelijk als ik alle data in "map1" aanpas, dat de data in "rankingcod" ook ineens worden aangepast via een link ofzo?
het zijn de gegevens in het "map1" bestand in kolom B die in het "rankingcod" worden ingevoerd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dat kan.

Maar...ik zou aanraden om beide bestandjes van 1 werkblad onder te brengen in 1 bestand met 2 werkbladen. Met beide in 1 bestand worden de koppelingen makkelijker, en zullen ze altijd goed kunnen verlopen.

Als je het toch met 2 bestanden wilt:
Open maar eens in 1 excel programma 2 werkmappen, selecteer b.v. A1 in de ene, typ een = en selecteer vervolgens de A1 van een blad in de andere werkmap.
Dan zal je zo eens soort formule krijgen:
Code:
=[Map1.xls]Blad1!$A$1
Dit heeft niet echt mijn voorkeur, daar de aanpassingen alleen geschieden als het bestand geopend is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan