• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch data van hoofdblad splitsen naar aparte tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

avrlk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2019
Berichten
1
Hallo,

Ik ben een planning (eigenlijk meer een uitgebreide to do list) aan het maken in excel waarbij ik het heel erg fijn zou vinden als ik de data van het hoofd tabblad ook nog kan opsplitsen in verschillende tabbladen om het overzichtelijk te houden en mensen naar een tabblad kan verwijzen. Ik zou graag de header 'categorie' en de header 'verantwoordelijk' willen uitsplitsen. Een groot deel van de cellen op het hoofdblad zijn dropdown menu's

Zodat er per categorie gezien kan worden wat er gedaan moet worden, maar dat ik ook mensen naar hun eigen tabblad kan verwijzen zodat ze zien wat ze moeten doen.

Paar vereisten zijn dan wel:
- Als ik iets verander in het hoofdblad moet het ook meegaan in subblad
- De hele rij moet meegaan zodat deze ook weer gefilterd kan worden in het subblad indien gewenst (bijvoorbeeld op deadline)
- Idealiter als ik iets qua tekst verander in het subblad, verandert het ook in het hoofdblad.

Daarnaast zou ik ook heel graag op een apart tabblad een kalender invoegen, waarbij als ik op de dag klik het weergeeft welke deadline er op die dag staat ingepland. Maar misschien is dat veel teveel gevraagd... :rolleyes:

Ik vind het lastig om erachter te komen hoe ik dit precies kan doen, ik heb het opgezocht maar ik heb nog nooit met VBA gewerkt. Heeft iemand tips hoe ik dit kan doen?

Bijgevoegd het bestand, met fictieve gegevens. Alvast erg bedankt!!
 

Bijlagen

  • Backplanning _ test.xlsx
    710,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Maak gebruik van draaitabellen en zie daarom af van op 2 plaatsen data in vullen dat voorkomt een hoop problemen.
 

Bijlagen

  • Backplanning _ test2.xlsm
    735,7 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan