• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum aanpassen bij printopdracht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter auxi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

auxi

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
70
Beste allemaal,

hopelijk kan iemand van jullie mij helpen met het volgende.
In het bijgevoegde formulier heb ik een X datum (cel J1) ingevuld, graag wil ik dat bij elke print (afdrukopdracht) de datum in cel J1 met 1 dag oploopt.
Dus bv 14 printopdrachten waarvan de eerste print op 01/09-18, dan zou ik graag de 14de print met datum 15/09-18 krijgen.
Weet niet of eea ook maand / jaar overschrijdend werkt!?

Hoor graag van jullie.
Groet,
Auxi
 

Bijlagen

Dat kan alleen bij een printopdracht vanuit VBA.
 
Hallo,

maar hoe moet die VBA regel er uitzien?
 
Blijkbaar is het u enkel te doen om een leeg blad met opmaak en datum?

Dan enkel de datum in cel J1 veranderen, de andere datums passen zich aan.

let wel op de paginagrotte
 

Bijlagen

Probeer het gebruik van samengevoegde cellen te vermijden en maak gebruik van een echte datum.
 

Bijlagen

Hallo allemaal,

allereerst allemaal bedankt voor de hulp.

ff 1 vraagje aan VenA:
allereerst ff zeggen dat het prima werkt!
Nu, als ik het formulier op mijn (werk) pc open, moet ik dan niet 1 printer selecteren?
Of wordt eea als PDF weggeschreven, en van daar uit geprint?

Hoor het graag.
Groet,
Auxi
 
Dan wachten we maar op @VenA als je het expliciet vraagt.
 
Haha, zo was het niet bedoeld, jullie mogen allemaal reageren!
Elke hulp is meer als welkom, dus......

Groet,
Auxi
 
in vena zijn code moet je deze zin verkorten tot : ActiveSheet.PrintOut

ActiveSheet.PrintPreview 'PrintOut maw het rode moet weg en vergeet ' niet weg te doen voor PrintOut
 
En hoe kan ik een "vaste"printer aangeven in het formulier?
 
Een vaste printer <> standaard printer?

Neem met de macrorecorder de handelingen op om de naam te verkrijgen van een printer.
In de opgenomen macro staat de naam.

Bv.
Code:
 "HP DeskJet 840C/841C/842C/843C op Ne01:"

Vul die in op de blauwe vraagtekens.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
dim pr as string, j as long, t as long
t = Application.InputBox("Aantal dagen:", "Dagen", , , , , , 1)
  If t > 0 Then
    pr = application.activeprinter
    application.activeprinter = [COLOR=#0000ff]?????????????????????[/COLOR]
    For j = 1 To t
       ActiveSheet.PrintOut
      [J1] = [J1] + 1
    Next j
    application.activeprinter = pr  'de standaard printer
  End If
End Sub
 
Als het zelfs te moeilijk wordt om de naam van de printer te vinden dan in de bijlage een tooltje. (zie ook #5) Je hoeft dan alleen nog de waarde in A1 te kopiëren over de blauwe vraagtekens in de code van @HSV.
 

Bijlagen

Zal er morgen even naar kijken!
Alvast allemaal bedankt voor de hulp!

Groet,
Auxi
 
Hallo allemaal,
thuis werkt het prima!!
wel nog 1 vraagje; is het mogelijk dat als ik "print" zeg er gewoon, zonder afdrukvoorbeeld, geprint kan worden?

Alvast bedankt!

Groet,
Auxi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan