• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum en dagen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgvv01

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Ik heb een werkblad waar in bijvoorbeeld cel A1 de maanden van het jaar geselecteerd kunnen worden,nu wilde ik graag in de cellen B1/B2/B3/B4 enzovoort alle datums en dagen van de geselecteerde maand automatisch laten verschijnen voor elke dag 7 rijen.Ook zou ik de tekst die verschijnt wanneer ik de keuzeknop aanklik graag groter maken,na veel zoeken ben ik er inmiddels achter gekomen bij de werkset voor besturingselementen te kijken maar wat ik ook probeer ik krijg deze knop wel op de werkbalk maar deze is met geen mogelijkheid te activeren (blijft grijs),weet iemand hiervoor een oplossing voor een leek???:confused: Bijgesloten een opzetje van de bedoeling.Bekijk bijlage Maanduren vraag.xlsx

Ik heb een iets andere opzet gemaakt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
datums e.d.

]Beste Rob,
Ik ben en blijf waarschijnlijk een echte amateur.Je oplossing is prima alleen wilde ik graag voor elke datum 6 aparte rijen om verschillende opdrachten met tijden in te kunnen vullen,het gaat over taxi ritten die per dag kunnen plaats vinden.Je zult begrijpen dat dit er meerdere per dag kunnen zijn dus ik moet per dag wel 1 tot 7 verschillende ritten in kunnen vullen Ik heb weer een bijlage bijgesloten van wat nu eigenlijk de bedoeling is..Ik ben mij er terdege van bewust dat ik je wel erg lastig val:confused: maar hoop dat je dit voor mij voor elkaar kunt krijgen:thum
Bekijk bijlage Rob help mij.xlsxBekijk bijlage 169421

Een maand per blad is prima,ik heb van jemp 10 ook een prima oplossing gekregen maar zo toch nog graag de dagen erbij willen hebben uiteraard afgekort zoals b.v.zo,ma,di,enz.in een aparte kolom.
groeten
Toon

datums e.d.

Een maand per blad is prima,ik heb van jemp10 een prima oplossing gekregen maar wilde graag ook de dagen in een aparte kolom erbij hebben b.v.zo,ma,di,wo,enz,enz,

andere mogelijkheid

met dropdownlijstje voor datums

er verandert niets aan de bestaande waarden als je de maand of het jaar bovenaan verandert
alleen je selecteer lijstje voor de datums wordt aangepast .

je krijgt automaties een nieuwe regel met forules als je een nieuw rit nummer vlak onder de tabel in vult
als je geen ritnr weet vul dan een nul of een spatie in

je kunt dus altijd onderaan een nieue regel toevoegen en daarna de data eenvoudig sorteren (bovenaan de tabel)

groet sylvester

Bijlagen

Perfect

Beste mensen ik heb jullie aangedragen oplossingen geprobeerd en wil jullie hartelijk bedanken voor de genenomen moeite.Alles werkt naar behoren
Groet

Toon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan