• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoeven

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo,

Ik ben nu al enkele dagen op zoek naar een juiste manier van het automatisch plaatsen van een datum op dit en andere forums. Ik weet hoe ik automatisch een datum plaats door middel van een normale ALS() functie maar bij deze optie wordt de datum telkens opnieuw berekend. Een andere optie is VBA, hierbij heb ik echter last van een foutmelding als ik meerdere omschrijvingen selecteer en verwijder

"fout 13 tijdens uitvoering, typen komen niet met elkaar overeen"

In kolom A wordt een volgnummer weergegeven wanneer in kolom B een datum staat (dmv een formule in kolom A). In kolom B moet een datum komen te staan als in kolom C een omschrijving staat. De laatst genoemde is een functie in VBA.

Ik weet echter niet waar dit aan ligt, wil iemand me helpen.

Bij voorbaat dank,

Pieter

P.S. mocht iemand een totale formule weten voor zowel volgnummer als datum op voorwaarde van omschrijving in VBA dan is dat zeer welkom.[/SIZE]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
PHoeven,

Is het verholpen als je dit in B9 zet?
Code:
=ALS(C9<>"";NU();"")
doorvoeren naar beneden

Koosl

Pieter

dit is de code voor achter het blad:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 3 And Target.Row > 8 Then
        Target.Offset(, -2) = WorksheetFunction.Max(Range("A8", Range("A" & Rows.Count))) + 1
        Target.Offset(, -1) = Date
    End If
End Sub

Dit zou een totaaloplossing moeten zijn.

Wigi

Bedankt Wigi

Het is helemaal gelukt nu.

Grtz Pieter

Zet de vraag dan op opgelost aub.

Graag gedaan.

Bij deze als opgelost.

Wist niet dat dit kon/ moest ben ook maar net hier.

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan