• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum toevoegen van laatst gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Hallo,

Ik zit hier met een probleem waar ik niet meteen een antwoord op vind.

Ik zit met een artikelbestand van een kleine 5000 artikelen.

Nu zou ik graag een functie toevoegen die in de laatste kolom automatisch de datum zet wanneer product wordt aanpast of is gewijzigd.

Is dit mogelijk.

mvg leyton

Bijlagen

Beste leyton ;)

Dit zal met een VBA code moeten gebeuren.
Van zodra er een gegeven op een rij veranderd, dat de cel in kolom K de huidige datum krijgt.
Er zijn er op dit forum wel een paar die dit kunnen realiseren. :D

Groetjes Danny. :thumb:

Beste leyton ;)

Dit zal met een VBA code moeten gebeuren.
Van zodra er een gegeven op een rij veranderd, dat de cel in kolom K de huidige datum krijgt.
Er zijn er op dit forum wel een paar die dit kunnen realiseren. :D

Ik blijf geduldig wachten.:thumb:

Onlangs gevonden op het net onder de naam "Timestamp", code ingevoegd op Sheet1, schijnt te doen wat je vraagt.

Bijlagen

@ Daniël Vermijdt zoveel mogelijk het onnodig toewijzen van variabelen in je code

@ Wher Wijzig het bereik in [A2:J5000] anders wordt bij een wijziging in de kolomkoppen eveneens de Datum/Tijd toegevoegd

Mvg

Rudi

Onlangs gevonden op het net onder de naam "Timestamp", code ingevoegd op Sheet1, schijnt te doen wat je vraagt.

Dit is wat ik zoek, kan ik het ook invoegen in het bestandje die ik heb meegestuurd, dit omdat alle bestanden in dezelfde layout zijn gemaakt.

Uiteraard kan je de code gebruiken op elk bestand met dezelfde layout. Het enige waar je op moet letten is de grootte v/h bereik.

Mvg

Rudi

Uiteraard kan je de code gebruiken op elk bestand met dezelfde layout. Het enige waar je op moet letten is de grootte v/h bereik.

Mvg

Rudi

Is er iemand die mij hierbij kan helpen om dit in het bestaande bestand deze functie in te voegen.

Kopieër onderstaande code >> Rechtsklik op de tab van je tabelblad >> Programmacode weergeven >> Code plakken >> VB-Editor sluiten >> Bestand opslaan

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect([A2:J5000], Target) Is Nothing Then _
        Cells(Target.Row, 11) = Now
End Sub

Mvg

Rudi

Kopieër onderstaande code >> Rechtsklik op de tab van je tabelblad >> Programmacode weergeven >> Code plakken >> VB-Editor sluiten >> Bestand opslaan

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect([A2:J5000], Target) Is Nothing Then _
        Cells(Target.Row, 11) = Now
End Sub

Mvg

Rudi

Ik ben al heel blij dat er bij jou staat : domme vragen bestaan niet........

IK heb nog wat meer hulp nodig, ik vind of weet niet wat dit is:Rechtsklik op de tab van je tabelblad

mvg Leyton

Het labeltje met de naam van je werkblad

Mvg

Rudi

Beste leyton ;)

Druk op ALT + F11
Ga dan naar Sheet1 en plak de code hierin.
Bestand opslaan en heropenen.

Laatst bewerkt:
Da's ook een manier :D, want ik weet eigenlijk niet hoe of in Excel2007 Programmacode weergeven ook bestaat :confused:

Mvg

Rudi

Mij lijkt het verstandiger het gewijzigde artikelbestand onder een nieuwe naam (met de datum en evt tijdstip van de laatste wijziging) op te slaan. Dat vertraagt ook veel minder dan een gebeurtenis die na iedere celwijziging plaatsvindt.

Mij lijkt het verstandiger het gewijzigde artikelbestand onder een nieuwe naam (met de datum en evt tijdstip van de laatste wijziging) op te slaan. Dat vertraagt ook veel minder dan een gebeurtenis die na iedere celwijziging plaatsvindt.

hoe bedoeld u???? ik begrijp niet wat je bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan