• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch de computerdatum in een cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Is het mogelijk om, bij het openen van een sheet, automatisch de computerdatum in een cel te laten zetten?
Marij

Zet dit bij ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

Sheets("naamvandesheet").Range("celwaarhetmoetkomen").Value = Date

End Sub

Maak de cel op in het gewenste datumformaat.

Wigi

PS: Doe aub wel de moeite om de zoekfunctie van het forum te gebruiken, dit is al veel keren behandeld geweest.

PS: Doe aub wel de moeite om de zoekfunctie van het forum te gebruiken, dit is al veel keren behandeld geweest.

Sorry, had ik deze keer niet gedaan. Maar ben alsnog gaan zoeken omdat ik met jouw oplossing geen raad weet. Ik weet nl niet hoe/waar precies ik die gegevens zou kunnen invoeren. Toen kwam ik de oplossing VANDAAG() tegen. Dat werkte prima.

Nu wil ik nog iets anders, nl de datum van vandaag gesplitst over drie cellen.
Bij het zoeken vond ik jouw aanwijzing van de functies DAG(), MAAND() en JAAR().
Ik kom er echter niet uit. De functies DAG() en MAAND() geven dit woord in de cel.
De functie JAAR() vraagt om een serieel getal??

Marij

=DAG(VANDAAG())
=MAAND(VANDAAG())
=JAAR(VANDAAG())

Wigi

Je weet waar de projectverkenner is. Wel, daar heb je ThisWorkbook. Plak de code daar.

Ik weet ThisWorkbook wel te vinden. Dan zie ik wat op bijstaand plaatje staat. Maar dan snap ik nog niet waar precies die code kan worden ingevoerd !?!
Marij

Ik heb het al gevonden. Ik zie ineens dat het een excelblad is dat je kunt openen.
Alweer opgelost dus :-)
M.

Bijlagen

• ThisWorkbook.jpg
    ThisWorkbook.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan