• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch de stand aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArieKanarie

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Goedenavond beste mensen,

Graag maak ik gebruik van de forum om een vraag te plaatsen.
In excel 2007 heb ik voor de familie een poule gemaakt voor het wk.
Niet al te ingewikkeld, want ik ben nog een zeer beginnend excel werker.
Enkele formule's heb ik erin verwerkt en ik ben tevreden met hetgeen het is geworden met mijn (beperkte) kennis van excel.
Maar toch heb ik nog een vraag die ik graag aan jullie wil voorleggen.

Op een tabblad worden alle punten bijgehouden die de deelnemers aan de poule behalen, de behaalde punten haalt het tabblad weer van een ander tabblad.
Automatisch worden de behaalde punten achter de deelnemers namen gezet.
Nu wil ik achter de behaalde punten dat er na elke wijziging automatisch de actuele ranglijst van de deelnemers komt te staan.
Ik weet dat ik het ook kan filteren, maar ik zou graag tijdens het wk niet in het blad willen "rommelen".

Hopenlijk begrijpen jullie mijn vraag.
Als het te wazig geformuleerd is, dan spijt mij dat erg.

Hopende op een reactie,

groetjes,

Arie

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste Arie,

Wat je wilt is duidelijk in je verhaal, wat ik alleen nog mis is een voorbeeldbestandje.

Succes,

Ik heb je voorbeeldbestandje bekeken, en waarschijnlijk is dit het blad wat automatisch op volgorde moet komen te staan. Wil je echter d.m.v. formules dit voor elkaar krijgen dan heb ik ook de brongegevens (waar deze gegevens vandaan komen) nodig om voor je een formule in elkaar te zetten.

Succes,

Hallo Martin,

bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag.
De gegevens waaruit moet blijken wie van de deelnemers op nr. 1, nr.2 en verder staat, moet uit rij V komen.
In rij V komt automatisch een getal te staan.
Dit getal komt uit de kolommen die daar weer voor staan.
Dus de rijen mogen gewoon blijven staan zoals ze staan, maar achter de namen moet de positie van de deelnemer komen te staan.
Bv. heeft "invulformulier 10" de meeste en "invulformulier 03" de minste punten, dan moet achter "10" dus 1 staan en achter ""03" 11. (of lager, dat hangt van het aantal deelnemers af)
En uiteraard kan dat het gehele wk veranderen.

Dus ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb nu en dat je mij kan vertellen welke formule het is.

Als ik het goed begrepen heb is het niet zo moeilijk, dan zou dit moeten volstaan voor in B3 en daarna doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS(V3=0;"";RANG(V3;$V$3:$V$13;0))
Succes,

Martin,

Dat is idd wat ik bedoel !
Ik ben je zeer dankbaar voor je hulp.
Wat voor jou misschien gesneden koek is, was voor mij zonder je hulp niet te doen.
Ik krijg steeds meer intresse in excel, leuk, maar volgens mij ook verslavend.
Tenminste, je wil steeds meer proberen en voor je het weet ben je weer uren verder.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

groet,

Arie

Ik krijg steeds meer intresse in excel

Blijf dan o.a. dit forum volgen, kijk wat voor vragen er gesteld worden en hoe men het oplost.

Verder: Fijn dat je geholpen bent, we "zien" je vast nog wel een keer terug.

Succes,

Foutje in formule ?

Goedenavond beste mensen.

Onlangs ben ik enorm geholpen door leden van dit forum toen ik een formule zocht.
Alleen, nu blijkt volgens mij dat er iets niet goed aan is.
In het oranje veld helemaal achteraan staan de punten die de deelnemers behaald hebben.
In het gele veld(je) vooraan zou dan de tussenstand moeten staan.
Maar dat gaat niet helemaal goed.
Kijk bv naar deelnemer 12, daar staat geen positie ingevuld.
Wie zou zo vriendelijk willen zijn om naar de formule te kijken en te ontdekken wat er misschien niet goed aan is ?

Het is dus de bedoeling dat in het gele vlak de positie op de ranglijst komt te staan aan de hand van de totaal behaalde punten in het oranje vlak (x).

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en mij willen helpen.

met vriendelijke groet,

Arie

Bekijk bijlage wkpoulestand2010.xlsx

ArieKanarie

De formule moet een klein beetje aangepast worden.

Dit is de oude formule :
Code:
=ALS(X3=0;"";RANG(X3;$X$3:$X$1[B]3[/B];0))
Moet zijn :
Code:
=ALS(X3=0;"";RANG(X3;$X$3:$X$18;0))

Maak ook de kolom iets breder. :thumb:

Goedemorgen Gerard,

Ontzettend bedankt voor je hulp.
Nu is het idd zoals ik hoopte dat het zo gaan.

Nog een fijn weekend.

groet,

Arie

Hallo,

ik heb dit stuk met belangstelling gevolgd en ben er ook veel wijzer van geworden. Ik heb nog een vraagje hierover.
Is het mogelijk om de oude stand ook weer te geven. Dus bijv:

naam pnt1 pnt2 pnt3 stand oude stand
piet 1 3 5 1 3
jantje 2 3 3 2 2
henkie 5 1 1 3 1

welke formule moet er dan in de oude stand?

Hopelijk kan iemand me verder helpen, alvast bedankt

Zurrik,

Maar het de helpers eenvoudig, maak een eigen vraag aan en refereer naar deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan