Automatisch doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurma

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Ik ben in het bezit van Office 2000. Het draait op een windows 98SE computer. Nu wil ik de in komende post automatisch naar een ander mailadres doorsturen.
Dat mailadres staat op mijn laptop met windows XP.
Ik kan in outlook geen instelling vinden waar dat in te stellen is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Die optie is bij Outlook alleen in combinatie met een Exchange server te gebruiken. Anders werkt het alleen als je de PC aan hebt staan.

Waarom haal je die mail niet bij je laptop op??
Of moet je die ook nog kunnen bekijken via je PC?

De groeten,
Mark

reactie op antwoord 1: Mijn bedoeling is dat als mijn vrouw met de oude desktop de mail via outlook ophaald het gelijk doorgestuurd wordt naar mijn e-mail adres dit als een soort back-up.

reactie op antwoord/vraag 2 Het makkelijkste is ook om het via mijn laptop te laten lopen maar mijn vrouw werkt alleen met mijn desktop maar die staat op springen....... en om onze mail veilig te stellen wil ik het doorsluizen naar mijn nieuwe laptop.

Geplaatst door schuurma
reactie op antwoord 1: Mijn bedoeling is dat als mijn vrouw met de oude desktop de mail via outlook ophaald het gelijk doorgestuurd wordt naar mijn e-mail adres dit als een soort back-up.

reactie op antwoord/vraag 2 Het makkelijkste is ook om het via mijn laptop te laten lopen maar mijn vrouw werkt alleen met mijn desktop maar die staat op springen....... en om onze mail veilig te stellen wil ik het doorsluizen naar mijn nieuwe laptop.

Als je Outlook gebruikt kun je via wizard regels onder het menu extra. Alle mail doorsturen naar een ander adres wanneer deze worden opgehaald.

De groeten,
Mark

Dat doorsturen heeft alleen zin als je niet bij de computer kunt komen. Outlook kan, alleen in combinatie met Exchange, e-mails doorsturen terwijl de computer uitstaat, de Exchange-server verzorgt dan het doorsturen.

Dat doorsturen heeft alleen zin als je niet bij de computer kunt komen. Outlook kan, alleen in combinatie met Exchange, e-mails doorsturen terwijl de computer uitstaat, de Exchange-server verzorgt dan het doorsturen.

als je in Outlook de mail op de server laat staan, of pas laat verwijderen na x aantal dagen, dan heb je ook tijd op je laptop om de mail op te halen
Als je bv op iedere apparaat iedere dag je mail ophaalt zet je in Accounts geavenceerd, de aantal dagen bv op 2 of 3, daarna wordt de mail van de server gehaald

Sommige mailserver kan je instellen dat er altijd een copie wordt gestuurd naar een zelf in te stellen Email adres.

Geplaatst door Tiborv

Als ik zijn antwoord zo lees:

Geplaatst door schuurma

Wil hij nieuwe mail die hij ontvangt veiligstellen voor het geval de pc het begeeft. Als de pc het begeeft dan kan het geen mail ophalen en staat het nog op de server.

Op de server laten staan is een goeie optie alleen hebben servers meestal een beperkte ruimte. Genoeg voor duizenden gewone text mailtjes maar als er vaak vele bijlages bij zit kan het nog wel eens krapjes worden.

De groeten,
Mark

:D Het is gelukt.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Mark heeft de aabzet gegevn.
Via wizard regel.. is het me gelukt automatisch doortesturen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan