Automatisch doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

compudoc

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Hallo

Ik ben bezig met een login script maar ik heb een klein probleempje ik wil dat als het wachtwoord en gebruikersnaam overeenkomen dat er automatisch wordt doorgeschakeld naar een nieuwe pagina ik heb al de volgende code:

PHP:
<?php
if (isset($_POST["gebruikersnaam"]) && isset($_POST["wachtwoord"]) && $_POST["wachtwoord"]!=""){
	if ($_POST["gebruikersnaam"]=="XXXXXX") && ($_POST["wachtwoord"]=="XXXXXX") {
		automatisch linken

}
	else {
	include("a384g4e9rj494g.php");
	include("connect_mysql_users.php");
	include("df7698ee39uf3.php");

?>

en dan het volgende ik wil dat als het niet overeen komt dat hij dan in een database zoekt en een (persoonlijke) pagina opent (soort rpg) hoe zorg ik daarvoor dat hij checkt.
Alle bestanden bij "else {" zijn om een verbinding te openen met een mysql database

Wie kan mij helpen?
alvast bedankt,

ik wil dat als het wachtwoord en gebruikersnaam overeenkomen dat er automatisch wordt doorgeschakeld naar een nieuwe pagina

Om te beginnen zou ik persoonlijk geen wachtwoorden in mijn script publiceren, en dit op de volgende manier doen - ervanuitgaande dat je deze gegevens in een database hebt staan:

PHP:
<?php
   open_database();
   $md5_pass = md5($_POST["wachtwoord"]); 
   // zorg dat je voorheen het wachtwoord in md5 naar de database hebt weggeschreven!
   $query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE gebruikersnaam = '$_POST["gebruikersnaam"]' AND wachtwoord = '$md5_pass' ");

$num_hits = mysq_num_rows($query);
   if ($num_hits != 0) {
      header("Location: detitelvanjepagina.php?meteventuele=variabelen");
   }
   else
   {
      $error = "Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord. Probeer het opnieuw.";
   }
?>

ik wil dat als het niet overeen komt dat hij dan in een database zoekt en een (persoonlijke) pagina opent

Ik snap niet dat je een persoonlijke pagina wilt openen als de gebruikersnaam en het wachtwoord NIET overeenkomen, maargoed..

Hieronder je code:

PHP:
<?php

include("a384g4e9rj494g.php"); 
   include("connect_mysql_users.php"); 
   include("df7698ee39uf3.php"); 

$md5_pass = md5($_POST["wachtwoord"]); 
   // zorg dat je voorheen het wachtwoord in md5 naar de database hebt weggeschreven!
   $query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE gebruikersnaam = '$_POST["gebruikersnaam"]' AND wachtwoord = '$md5_pass' ");

$num_hits = mysq_num_rows($query);
   if ($num_hits != 0) {
      // Als er een match is tussen user & pass
      header("Location: detitelvanjepagina.php?meteventuele=variabelen");
   }
   else {
      // Als er geen match is tussen user & pass
      $error = "Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord. Probeer het opnieuw.";
      // OF:
      header("Location: persoonlijkepagina.php"); // of iets dergelijks
   }
   mysql_close();

?>

Je zult zelf je pagina's nog wel het een en ander moeten beveiligen wil dit lukken, maar het is een begin.

Grtz,

Tim

bedankt

en met die persoonlijke pagina bedoelde ik dat er gezocht moest worden in een mysql database en dan kijken of daar een 'overeenkomst' was met gebr. naam en w8woord. en dan een nieuwe pagina opende.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan