• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorvoeren aan de hand van invoercel

Status
Niet open voor verdere reacties.

chairman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Goedemorgen,

Ik ben bezig om een excel blad te maken voor de boekhouding. Nu wil ik graag aan de hand van een invoercel automatisch een reeks getallen doorvoeren.

Hieronder een voorbeeld.

Ik wil in cel A1 een getal invoeren (jaren)
Dan zou ik willen dat excel onder het kopje jaren wat in A2 staat, automatisch het aantal jaren wat ik in A1 heb ingevoerd verticaal doorgevoerd wordt.

Einde vb

Weet iemand of dit kan in Excel en hoe ik dit dan voor elkaar kan krijgen. Bedankt.

Bedankt voor je reactie Wim.

Het probleem van deze methode is dat je het dan steeds handmatig aan moet passen. Ik vroeg me af of dit automatisch kan.

Het is zeg maar voor een excel programma waarin je een aantal aflossingjaren in moet voeren die dan automatisch doorgevoerd worden.

Bedankt voor je reactie.

Zou je mij mischien kunnen uitleggen hoe die formule werkt, dan weet ik hoe ik um zelf kan gebruiken.

ALS(AANTAL($A$1:A2)<($A$1+2);A2+1;" ")
(AANTAL($A$1:A2) telt het aantal cellen boven de huidig cel
Getal wat daar uit komt - als dit kleiner is dan A1 +2 (<)
dan wordt er bij de bovend liggende cel 1 op getelt
Als het getal groter dan A1 is dan wordt er een spatie neer gezet (" " niets dus)
mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan