• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch doorvoeren kolommen er tussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
417
ik heb een formule gekregen door Helpmij om getallen automatisch door te voeren als ik een waarde invoer,
maar ga ik er lege kolommen tussenplaatsen, dan rekent hij de kolommen met berekenen mee, en dat wil ik graag dat ie dat niet doet,
dus, ik heb nu 2 groepen gemaakt, en de getallen wil ik dan gelijk hebben met elkaar,
is de formule die er in zit, aan te passen zodat de getallen gelijk worden met de eerste groep,
ondanks dat er lege kolommen tussen zitten,

MVG mr0007
 

Bijlagen

  • automatisch doorvoeren kolom overslaan.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 46
Is het weer ander geworden? Het is de bedoeling dat je zelf ook eens wat probeert. Waar zal het aan kunnen liggen? In jouw vorige vraag staan er ook al voorbeeldjes hoe je met even en oneven kolommen kan omgaan.
 
hallo, VanA in het begin snapte ik de formule helemaal niet, maar nu kun je zien aan het voorbeeldje, wat ik nu heb, dat ik er al een kleine aanpassing aan weet te maken, met rijen er tussen uit en het loopt toch door,
als ik een formule heb gekregen en snap die formule wat, dan toch kan ik er meestal toch maar een kleine aanpassingen zelf aan maken, maar meer ook niet, ik probeer het wel maar loop dan toch gouw vast,
verder ik sta versteld dat jullie dat kunnen, maar ik kan zulke formules niet bedenken en maken, ik zoek de mogelijkheden wel op, op microsoft, maar is niet voldoende dat ik zulke formules zelf kan maken,
ik heb zelfs een andere excel programma gemaakt met vele werkbladen die met elkaar samenwerken, met vele formules, maar zonder helpmij, had ik die niet kunnen maken, en daar werk ik nu iets meer dan een jaar mee, maar dat programma heeft ook pak weg plus minus iets meer dan 3 maanden geduurd voor dat ik die klaar had, overdag werk ik, anders was het ook wel wat eerder klaar geweest,
waar ik nu mee bezig ben duurt niet zo lang, klein project, en soms wil ik toch nog iets aanpassen, en ook om de formule iets meer van te leren, zodat ik er ook iets meer mee kan, later, ik probeer ook zelf dingen uit, om zelf formules te wijzigen, maar dat lukt mij toch maar heel erg beperkt,
nu loop ik toch weer vast, zodoende

MVG: mr0007
 
nog verder getest toch nog gevonden, ik heb het gevonden hoe het moet, weer wat bijgeleerd :D
MVG: mr0007
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het je zelf gelukt is. Wordt je in ieder geval niet dommer van:thumb:

Wil je de vraag nog wel even op opgelost zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan