• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorvoeren werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen314

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
Berichten
5
Ik ben met een excel export bezig uit een verkoopsysteem.

Hierin staan de getallen als tekst weergegeven waardoor ik eerst een =waarde() moet doen om er mee aan de slag te gaan. Als ik dit doe bij het eerste getal en dan de reeks automatisch doorvoer blijft het eerste getal zich herhalen in plaats van dat het de volgende waarde neemt.

VB
afb 1.gifafb 2.gif
als de plaatjes niet te lezen zijn:
collumn H staat de prijzenreeks:
20.64 =waarde(H2) = 20.64
12.30 =waarde(H3) = 20.64
21.70 =waarde(H4) = 20.64

Hierop heb ik =waarde(20.64) toegepast en daarna naar beneden getrokken. nu komen bij 12.30 en 21.70 ook 20.64 te staan.

als ik dan op de derde is waarde(H4) ga staan pakt hij wel het goede bereik maar de juiste waarde komt er niet te staan. Als ik dan weer uit de berekening ga staat er ineens wel de goede waarde.

Wat is hier aan de hand, en hoe verhelp ik het?
 
Coen,

Als je de getallen die als tekst staan, vermenigvuldigd met 1 wordt het weer een normaal getal.
 
Staat automatisch berekenen wel aan?
 
De getallen die als tekst staan vermenigvuldigen met 1 geeft het zelfde probleem.

@edmore, waar moet dit ingelsteld worden?
 
Misschien eens langs lopen bij de fotograaf van dienst?
 
het probleem heeft zichzelf opgelost door het opnieuw opstarten van de computer, bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan