• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorvoren, maar dan ingewikkelder

• Onderwerp starter Onderwerp starter WvdE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WvdE

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Beste allen,

Ik ben al met macro's ed aan het stoeien geweest, maar ik kom er niet uit.
Wat ik wil is het volgende:

In cel a1 staat 12
In cel a5 staat 18
In cel a10 staat 19
In cel a20 staat 23
In cel a22 staat 25

Ik wil dan voor elkaar krijgen dat in cel a1 tm a 4 12 staat. in cel a5 tm a9 staat 18, in cel a10 tm a19 staat 19, in cel a20 tm a21 staat 23.
De cellen en getalen veranderen regelmatig, dus zijn fictief.
Heb hem als voorbeeld bijgevoegd. In rij A de situatie, in rij C de situatie die ik in rij A wilt hebben.

Hoe krijg ik dit makkelijk voor elkaar? Ik geef nu maar 4 reeksen aan, maar het gaat om 300 van zulk soort reeksen. Dus als dit geautomatiseerd kan worden, ben ik daar heel gelukkig mee!

Graag hoor ik van jullie of dit mogelijk is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
HOY? WVDE
moeten de waarden in de rij C1-4 overeen komen met de waarde in de rij A1?
grt , Eric

het is eigenlijk heel eenvoudig. je voegt een kolom bij en hier zet je een volgnummer in. dan sorteer je op de kolom waar de waarden instaan en de laatste waarde staat vb. in
B300, dan typje in B301 =B300 en dit kopieer je tot aan het einde van de volgnummers. dan sorteer je op volgnummer en via kopieren - plakken speciaal kan je de waarden zetten.

steven

Hmm, volgens mij doet dat niet wat ik wil.

Ff wat duidelijker misschien.

Ik heb de situatie van bestand test.xls, en ik wil naar de situatie zoals in bestand test2.xls.

Weer bedankt!

Gr
Wendy

Bijlagen

Hey,
misschien niet de beste oplossing maar werkt toch ook
zet in a2 =A1 en trek door naar a4
zet in a6 = A5 en trek dan door naar a9
ect. ect.

er zijn mischien nog betere formule's , zal straks eens bekijken !
grt, Eric

Heb net de reactie van Steven toegepast en die werkt! Loop ik een beetje moeilijk te denken... Is inderdaad een simpele oplossing die mij uren werk scheelt!

Super thnx!

Off topic: Ik zie dat je vanaf nu ook een xls of xlsx bestand kan toevoegen aan een post. Mooi initiatief. Sinds wanneer is dat in voegen?

Off topic: Ik zie dat je vanaf nu ook een xls of xlsx bestand kan toevoegen aan een post. Mooi initiatief. Sinds wanneer is dat in voegen?

Ah ja, nu zie ik het ook. Was mij nog niet opgevallen :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan