• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch dossiernummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ANTONIOLI

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Ik ben op zoek naar een oplossing om automatisch een dossiernummer in kolommen te krijgen.
Als je in kolom A de datum invuld dan ook automatisch in kolom F een oplopend dossiernr. krijgt.
Maar er zijn ook regels bij waar geen dossiernummer hoeft maar als op de volgend regel wel weer
een dossiernummer komt dan deze wel het volgende nummer heeft.
Gebruik excel 2010 en heb een voorbeeld bijgevoegd.
groeten
TonnyBekijk bijlage DOSSIER.xlsx

En hoe weet XL dan wanneer er wel en wanneer er niet een dossiernummer moet ingevuld worden ??

Misschien kan er een functie toest worden toegevoegd om er een doorlopend dossiernr. te krijgen. crl n = nummer , ctr m = maand , ctr w is week. of iets anders

Is dit dan wel iets voor u?

Om in te vullen dubbelklik in kolom F.

Bijlagen

@Cobbe,

Je weet dat ik geen VBA kenner ben.

Code:
If OptionButton2 = True Then Keuze = WorksheetFunction.WeekNum(Date)

Weeknum werkt niet voor ISO weeknummers.

Of heb ik het verkeerd getest?

=WEEKNUMMER("1-1-2012") geeft als uitkomst 1

Terwijl dit volgens de ISO weeknummers volgens mij week 52 is.

Het ging ook niet direct over de correctheid van benoeming van week en/of maand.
Het was mij meer te doen over de werkwijze te kunnen oordelen.

Voor het correcte weeknummer kan je ISO-formule dan gebruiken.

Bedankt Cobbe voor de reactie (die is duidelijk voor mij). :thumb:

Uiteraard was het geen vorm van kritiek, maar dat wist je waarschijnlijk wel :thumb:

Dit is al een oplossing die ik kan gebruiken. Laat het nog weten of het ook goed gaat werken.

Bedankt.

groeten

Tonny

Ik heb een deel klaar zoals ik het wil hebben. (zie bijlage)
Als je B4 invuld komt de datum A4 en tijd F4 automatisch. I4+J4+K4 kun je met dubbel klik een nummer geven.( is het dubel klikken te vervangen voor een andere functie op het toetsenbord?) Nu zou ik graag de naam ook graag in G4 automatisch wilen hebben. (denk aan gebruikersnaam) Maar deze moet per regel worden ingevuld en kan door meerdere gebruikers worden ingevuld per regel. bv TN vult regel 4 in en slaat op. WJ vult regel 5 in en slaat op. Dan zou per regel deze naam (gebruikersnaam denk ik) er moeten komen te staan.Bekijk bijlage dossier.xls

Zie bericht hier boven.
Ik heb nog een vraag voor nummering in kolom J + K daar kunnen soms meerdere nummers komen bv 200 + 201 , of 202 t/m 205 enz. Deze moet dan handmatig worden ingevuld maar als je een nummer wilt toevoegen in de volgende regel dat je de nummering weer met dubbelklik kunt gebruiken en dan 206 weer komt.
Gr.Tonny

Ik heb de oplossing voor de naam al opgelost. Misschien dat het nog anders kan?
Nu nog dedubbele nummers in een cel waar met de dubbel klik het volgende nummer wordt gegeven.
Hier heb iknog geen plossing voor.

Groeten

Tonny

Bekijk bijlage dossier naam.xls

dossiernummer

Is het mogelijk met beforerightclick (of iets anders) een functie te geven waar meerdere dossiernummers in een cel komen te staan bv 250 t/m 254 en dat je daarna beforedoubleclick weer automatisch in de volgende rij 255 krijgt? Ook zou het zo moeten zijn dat 249 het laatste dossierummer was en dat je dan automatisch ook met beforerightclick de volgende nummers krijgt.
groeten

Tonny

Je hoeft niet telkens een nieuw userform te gebruiken.
Heb er één overgehouden.

En in B2 hoef je enkel te dubbelklikken.

Bijlagen

Cobbe

Bedankt heb je misschien ook iets als er 2 of meer dossiernr. in een cel komen 250 t/m 252 of dat automatisch kan 250 - 252 bv en dat je ook weer kunt dubbel klikken op de volgende cel en automatisch weer 253 komt?

groeten

Tonny

Dit zou een oplossing kunnen zijn.
In de toegevoegde kolom komt hetzelfde nummer en dit kan je aanpassen als het over meerdere nummers gaat.

Bijlagen

Dit is mogelijk kunnen we proberen. Is het mogelijk niet met de muis te dubble klikken maar met een toetsenbord functie deze nummers automatisch te krijgen?

Groeten

Tonny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan