• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch e-mail versturen van Excel naar Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter wheel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als deze toch dagelijks gebruikt wordt waarom dan nog moeilijk doen en omzetten naar outlook

Je kunt de waarschuwing dan toch ook in dit bestandje doen.?

Of denk ik nu weer eens te simpel??

Hoi popipipo,

Of je simpel denkt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat je veel meer weet van Excel dan ik. :thumb:

Ik ken de mogelijkheden en onmogelijkheden van Excel niet. Waaraan had je gedacht met een waarschuwing in het bestand?

Gr. Wheel.

even voor de duidelijkheid :
* kolom A en F zijn toch nog steeds de kolommen waarover het gaat en kolom F is de datum van het vorige gesprek ?
* datum vorige gesprek + 1 maand (dus geen 4 weken, bv. 15/1 -> 15/2->15/3 ???) is het volgend gesprek.
* email moet gemaakt worden op 13/2 en/of 14/2 en/of 15/2 voor het februari-gesprek.

* probleem 1 : vermoedelijk heb je een probleem met die datum in A1, die mag ook ergens anders in een verloren hoek van die map staan. Die kan desnoods ook weg, maar dan ga je iedere keer 3 dagen lang die email krijgen als je de macro laat lopen. Wis anders eens A1 en laat de macro lopen.
* probleem 2 : ik deed een save van je email, vervang die dan door die Send, maar dan houdt het verhaal van automatisch op. Je kan niet alles willen. Dan gooien we die "ontime" eruit en moet je zelf maar de macro starten (ev. via een knop) en daarna op die reactie van Outlook anticiperen. Nu zat ik te zoeken, misschien heeft iemand daar direct een antwoord voor, je kan tegen Outlook ook zeggen, dat hij niet bij iedere send de vraag moet stellen, maar dat hij daarmee gedurende bv. 5 minuten moet mee ophouden.

Als het nog anders is of er is nog een ander probleem is hoor ik het graag.

Hallo cow18,

Met alle respect, maar ik snap geen snars van wat hierboven staat. :o

Gr. Wheel

kalere versie met misschien 1 vervelende msgbox, die straks weg mag.

Bijlagen

Waaraan had je gedacht met een waarschuwing in het bestand?

Een voorwaardelijke opmaak icm filter

Ik denk dat je de lijst via VBA ook wel in een ander tabblad kunt krijgen.
Echter VBA is niet mijn ding en wat dat betreft hoef je geen hulp van mij te verwachten helaas.

Bijlagen

Ooit heb ik van snb deze code gekregen die perfect werkte:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Application.Intersect(Range("F3:F27"), Target) Is Nothing Then
        If IsNumeric(Target.Value) And Target.Value > 170000 Then kilometers Target.Offset(, -5)
    End If
End Sub

Sub kilometers(c0)
 With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .To = "mijn@email.nl"
    .Subject = "Voertuigregistratie"
    .Body = Replace("Let op!##Het volgende voertuig heeft 170.000 km of meer gereden: ", "#", vbCr) & c0
    .Send
  End With
End Sub

Is het niet mogelijk met wat kleine aanpassingen om deze code om te zetten? Ik had er geen buttons voor op mijn scherm en hoefde er niet naar om te kijken.

Als het niet mogelijk is, kap ik er maar mee en zet de afspraken wel handmatig in outlook.

Sorry dat ik misschien eigenwijs overkom, maar bovenstaande code werkte perfect en zou dat graag nu ook zien.

Gr. Wheel.

eigenwijs ben je zeker ! Wat proberen we je duidelijk te maken. Je hebt een functioneringsgesprek gehad en iets minder dan een maand later moet er als vervolgactie een mail naar je eigen emailadres gestuurd worden. Popipipo heeft gelijk als hij alles in voorwaardelijke opmaak of via een Msgbox in VBA zou doen, wat is die toegevoegde waarde van die email ??? Je maakt het jezelf hopeloos moeilijk en we proberen je op je wenken te bedienen, maar je kan niet eens aangeven waar er tekort geschoten wordt. Bovendien als je de macro leest, dan staat daar klakkeloos hetzelfde in als die code van SNB, want wij allen kopieren klakkeloos van Ron de Bruin en passen hier en daar een beetje aan.
In bijlage een heel kale versie die inderdaad telkens je iets (een datum) verandert in de F-kolom alle (!) datums zal aflopen en emails naar je emailadres zal sturen tot je er tureluut van wordt. Eigenlijk moet die macro maar 1 keer per dag lopen en enkel voor die datums die (bijna) verlopen zijn, niet voor die datums die je net gewijzigd hebt omdat ze net een functioneringsgesprek gehad hebben. Ons meningsverschil gaat niet over het zenden van die mails, want daar ben ik heilig van overtuigd, dat werkt, het gaat hem erom wanneer/hoe de macro automatisch gestart moet worden en welke mails er dan verstuurd moeten worden want anders krijg je straks 20 keer dezelfde in je InBox.
Test het eens en kom met deftige kritiek terug in de zin van daar of daar ben ik niet tevreden over, maar als je alleen kan zeggen "het werkt niet", sluit dan het onderwerp af, want we gaan er dan niet uitgeraken op die manier.

Bijlagen

Zoals ik het begrijp wil jij gewoon rechtoe-rechtaan 2 dagen voor een gesprek een e-mail met de namen van de werknemers. pas in Blad3 het email-adres aan en plak deze dan in thisWorkbook. Aangezien je zelf zegt dat het bestand dagelijks geopend wordt, worden de datums in kolom G gecontroleerd, zijn ze binnen 2 dagen wordt er 1 mail verstuurd mety alle namen v/d gesprekken over 2 dagen. De gespreksdatum in kolom F wordt aangepast en in kolom G wordt de nieuwe gespreksdatum geplaatst. In kolom H wordt een X geplaatst ten teken dat er al een mail verzonden is, moest je het bestand meerdere malen per dag openen.

Bijlagen

waar wacht je op om het onderwerp af te sluiten ?

waar wacht je op om het onderwerp af te sluiten ?

Ik was bezig met het testen van jouw oplossing en die van warm bakkertje, maar als ik het moet afsluiten dan doe ik dat.

Wel vreemd dat ik moet afsluiten als er nog geen definitieve oplossing is, maar goed.

Bedankt voor alle steun, cow18 en alle anderen. ;)

Wheel.

Laatst bewerkt:
Je hoeft 'm niet af te sluiten als hij niet opgelost is, het was eerder een reactie op een reactie van jou. Ik ben wel benieuwd naar de testresultaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan