automatisch een file uitvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter arzu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Hallo,
wie kan mij vertellen hoe ik een computer automatisch een file kan laten halen (b.v. via FTP op het internet) en de computer deze vervolgens kan laten uitvoeren (b.v. een fotoshow ofzo) De grap is dan dat je op een andere locatie kan bepalen wat er op die computer te zien zal zijn.

Dei computer moet steeds de info halen bij het inschakelen (of op commando van afstand!)..
Wie heeft er verstand van? wat is er mogelijk? Moet ik dan een scriptje/macro maken ofzo??

Of te wel je vraagt of wij uitleggen hoe je een andere computer iets kan laten uitvoeren waar de eigenaar niet om vraagt, je wil deze graag manipuleren en dit valt volgens mij onder regel uit de huisregels die ons verteld dat dit niet mag.

Geplaatst door arzu
De grap is dan dat je op een andere locatie kan bepalen wat er op die computer te zien zal zijn.
Er zijn op dit forum inmiddels duizenden man- en vrouwuren gestoken in het verwijderen van allerlei troep die ongevraagd op even zovele computers wordt geïnstalleerd, maar jij vind het wel grappig om daaraan mee te gaan doen.
Raar gevoel voor humor...:mad:

Guus.

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, Het gaat hier niet om ongewenste dingen, maar om een demo-computerscherm voor een etalage, die onbemand dingen moet tonen, en van afstand moet te bepalen zijn wat er op die computer komt.
Dit is echt de bedoeling.

Ergens bij een provider dient een file af en toe te worden vernieuwd (door de beheerder) die dan weer automatisch gehaald wordt door de demo-computer (b.v 1x per dag )

Je kunt dit toch regelen op een homepage?
Bij het starten van de etalage-pc wordt de homepage geladen. Die is dan meteen voor de hele dag verfrist.

Wil je de pc echt van afstand bedienen, dan kun je kiezen voor een programma als "Remote Administrator". (even googlen naar Radmin)
Daarmee kun je beeldscherm, muis en toetsenbord overnemen van de pc op afstand.

Ik doe dit redelijk vaak, om problemen op te lossen bij mijn kennissen kring.
Scheelt heel veel uurtjes weg van huis......

HAllo, bedankt voor de reactie.
Ik zit aan het volgende te denken en vraag me af of dat kan.
De etalage-pc (dat kunnen er meerdere zijn) is voorzien van een gsm telefoon, vanwegen de mobiliteit, en zal dus zo weinig mogelijk online zijn.
Bij inschakelen van de etalage-pc start een powerpointviewer en toont een powerpointfile vanaf c:
Kan ie de file niet vinden of wordt ie getriggerd via een oproep of sms van de GSM, dan gaat de GSM inbellen om een nieuwe powerpointpresentatie te halen.
Hij downloadt de powerpointpresenatie via een ftp programma, zet hem op c: en verbreekt de verbinding.
Vervolgens krijgt de viewer het commando om opnieuw de file te laden vanaf c:

Ergens moet ik dus deze volgorde programmeren.
Hoe zou dit realiseerbaar zijn?

Via GSM een PP downloaden met 9600baud? Succes, maar niet te doen.

Het beste lijkt dus een gprs module in de pc die an inschakelen de file haalt.

Wat dacht je van:
een macro programmeren die alle keystrokes nadoet, en zo de gewenste file middels ftp ophalen en op c zetten, ftp weer sluiten, powerpointviewer starten, de file selecteren en showen-en klaar is de macro-

Die macro moet dan in de startup van windows staan.
Ik ben er echter nog niet achter welke macro dit kan (ik heb wat geporbeerd, maar dan moet je met de muis weer een opgenomen macro selecteren, en bovendien roept ie nadat ie klaar is MACRO UITGEVOERD in een pop-up Daar zit ik ook niet op te wachten.
Wie heeft nog een goede tip voor me?
gr Arjan

Je zou via een remote software zoals RADMIN wel de pc kunnen bedienen, je kunt dan via jouw pc de pc overnemen en dingen doen die je wilt op die pc.

Hallo,
Ik wil het systeem zo maken dat de show-pc (laten we'm maar zo even noemen) geheel zelfstandig een file van het net haalt en hem toont.

Ik stuur alleen een (te showen) file naar een directory op het web.

Als het bij eentje blijft dan kan ik hem gewoon inderdaad op afstand besturen, maar ik wil dat duidelijk loskoppelen. Er kunnen meerdere show-pcs komen die precies hetzelfde doen.

Wat ik dus wil is een pc zo programmeren dat ie na inschakelen automatisch een file haalt, en weer van het net afgaat en die file toont op de powerpointviewer. Tot nu toe ben ik er nog niet precies achter hoe ik dat kan doen.

Is een draadloos netwerk een optie ter vervanging van de gsm ?!
Bij opstart kun je met een batch file simpel een bestand van een netwerk of een ftp-site laten halen.
Daarna kun je die file laten activeren.
De pc zelf regelt dat de juiste viewer wordt geopent.

Een file van een netwerk kopieren gaat als volgt:
copy //naam van de pc/c:\mijn documenten\show-file.pps

Kopieren vanaf ftp: (adresregel uit windows verkenner)
copy ftp://inlognaam: password@ipnummer \show-file.pps
Ip nummer kan lokaal zijn (192.168.x.x) of op het internet (80.57.x.x)

Een batch file maak je eenvoudig met kladblok of elke andere tekst editor.
De naam eidigd dan op .bat
Als je een snelkoppeling van die .bat file plaatst in de map C:\Documents and Settings\USER NAME\Menu Start\Programma's\Opstarten dan wordt de file geaktiveerd bij het opstarten van windows.

He bedankt! nu is het gelukt! Weliswaar iets anders maar toch.. Ik zal gaan werken met een GPRS kaart, gebaseerd op "betalen per mb"

Ik heb het als volgt gedaan:

batchfile presentatiehalen.bat bevat:
cd c:\
ftp -s:ftp_presentatiehalen.txt
exit

De file presentatiehalen.txt bevat:
open www.<mijnsite>.com
<mijn username>
<mijnpasswoord>
cd /httpdocs/testpresentaties/
get presentatie_1.ppt
bye

De batchfile presentatiehalen heb ik in de windows startdirectory gezet, zolas omschreven, en daarin heb ik ook direct de presentatie_1.ppt gezet. Dit gaat perfect

Ik vraag me u nog af of ik op afstand de computer kan activeren om een nieuwe file te halen. Maar dat is misschien iets voor een nieuwe topic. :thumb:

ehm.. remote desktop/pc anywhere?

Of in het bios> wake on lan / start up at:...

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan