automatisch een vinkje bij juiste veld plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mie1981

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
12
Hello heb een vraagje ivm access/vba (denk dat je een stukje code nodig heb om dit te doen)

Ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb 3 excelbestanden (bv. Klas A, B en C), ik importeer ze in access in aparte tabellen (klas A, B en C). In ieder tabel heb ik 3 velden toegevoegd (A, B en C) en in ieder tabel staat een vinkje bij juiste veld (in tabel klas A staat overal een vinkje bij kolom A, …). Een persoon kan in verschillende klassen voorkomen, …. (nu voelt ge het komen, ….)

M’n bedoeling is nu om de 3 tabellen in 1 tabel (naam: samenvoegen) te krijgen en als bv. Persoon x in klas A en B voorkomt, die ook een vinkje krijgt bij A en B.

Ik heb in de 4 tabellen een veld ‘test’ (hierin staat naam,adres, postcode en gemeente -> zonder spaties)toegevoegd. In tabel samenvoegen heb ik dit veld als sleutel aangeduid. Als ik de 3 tabellen toevoegt in tabel 'samenvoegen', krijg ik een melding om de fouten in een apart tabel (noemt hij automatisch plakfouten, dacht ik) te plaatsen. Dit zijn personen die in verschillende klassen voorkomen.

Ik zou dus nu aan de hand van een stukje code die namen die in plakfouten voorkomt (hierin staat -1 in kolom A,B of C dus daar moet nog een vinkje komen dan) in tabel ‘samenvoegen’ een vinkje laten zetten. Hoe doe ik da, ik zou het echt niet weten.

Of weet iemand een betere oplossing voor dit?!

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan