• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch elke dag bestanden plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkieL

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2017
eens een hele moeilijke ;;-)
ik heb een rekenblad met formules en ik heb een bestand (ook in excel) met 5rijen (veranderen dagelijks, doch ik heb deze nu voor geheel jaar onder elkaar staan in 1 bestand) die ik ik elke dag moet plakken in die formules,
is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten doen, dus dat die 5 rijen automatisch elke dag met andere cijfers worden overgenomen?

Nee, niet echt duidelijk

Laatst bewerkt:
En dat is nogal vriendelijk uitgedrukt;)

Plaats een Exceldocument en als je indices wil relateren aan de stand van de planeten dan wens ik je veel succes.

Laatst bewerkt:
nogmaals poging dan, als plaatjes niet helpen.... ;-)
je hebt 2 bestanden, 1 met rijen met formules en 1 met rijen met gegevens
die rijen met gegevens heb ik nu voor geheel jaar staan, onder elkaar, zoals je in plaatje kan zien, elke dag bv 10 rijen
die dien ik nu elke dag te kopieren naar de formules ook 10 dan onder elkaar
nu is de vraag kan ik (zonder die formules 365 keer onder elkaar te zetten) ervoor zorgen dat excel elke dag een nieuwe reeks gegevens (de 10 volgende rijen bv) in dezelfde formule kleeft
hopelijk is dit duidelijker

De vraag is pas 180 keer bekeken er zijn twee reacties met een verzoek om het bestand even te plaatsen. Dus als je geholpen wil worden........

een voorbeeldbestand, op zich heel simpel dus
2 tabbladen een eerste met formules waarvoor de getallen van tabblad 2 (getallen) elke dag dienen geplaatst te worden in tabblad 1 formules.
De vraag is nu, elke dag dien ik nu manueel de getallen van tabblad 2 te kopieren en te plakken in tabblad 1 (op dezelfde plaats), nu zou ik graag weten of dit automatisch kan? dus kan op dezelfde plaats automatisch elke dag de getallen van de huidige dag worden geplaatst. Zodat de formules die eraan gekoppeld zijn automatisch kunnen uitgveoerd worden (hier nt afgebeeld daar nt van belang), het gaat om het automatisch laten invoeren van getallenreeksen.
Alvast dank

Bijlagen

Je wilt dus steeds de laatste 9 rijen van blad 'getallen' in blad 'formules' hebben?

In A3 en dan naar rechts en beneden slepen.
Code:
=OFFSET(getallen!$A$2;COUNTA(getallen!$A:$A)-13+ROW()+COUNTA(getallen!$A:$A)/9;COLUMN()-1)

Bijlagen

thxs, maar die getallenreeksen staan er voor een geheel jaar in, dus het zijn niet zomaar lukraak de 9 laatste rijen, het zijn de 9 rijen die overeen komen met de huidige dag die ik zou moeten hebben, is dus op datum

Waarom haal je dan niet uit dat jaaroverzicht de getallen van de dagen die geweest zijn (de bovenste) weg ?

ok, maar dat helpt me dan nt met de voorgestelde formule dat overname de onderste getallen betreft? de onderste reeks zal het nooit zijn, enkel op laatste dag van het jaar toch?
dan ben ik beter dat ik een formule met bovenste getallen neem en de vorige dag steeds delete? maar gerelateerd aan datum zal dus te moeilijk worden?

Breng structuur aan in de gegevens zie de tabel in het blad 'getallen' je kan dan een filter gebruiken (heb je geen enkele formule nodig)

In de tab 'formules' staan de formules die gegevens ophalen van de gekozen datum in A2. Voor 26-03 werkt het niet omdat deze datum niet op de juiste plaats staat in de tab 'getallen'

Bijlagen

dank voor de reactie alweer
ben een volledige leek en dus wel nt volledig mee in het verhaal,
de formule die me werd bezorgd, neemt steeds de laatste lijnen van het bestand, is dus op zich al leuk, doch de lijst staat er al voor het volledige jaar in en ik dolgraag iets had gehad dat automatisch de selectie op datum maakte.
obv van welke filter kan ik dan wel de juiste selectie maken? (datum 26-03 stond idd niet juist)

Plaats het hele bestand maar even. Als het te groot is dan kan je het eerst opslaan als .xlsb of je kan het bestand eerst zippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan