Automatisch exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SyllieBEng

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik heb een Access-programma die iedere 24 uur drie keer aangevuld wordt (3 diensten van 8 uur). Hierbij wordt het programma iedere dienst opnieuw opgestart.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld iedere dienst of iedere 24 uur de gegevens van die laatste dienst/24 uur naar een Excelbestand te exporteren? Bij bijvoorbeeld het opstarten van het programma? Zodoende dat dat Excelbestand iedere keer aangevuld wordt.

Als dit mogelijk is, hoe moet ik dit dan aanpakken? Ik ben niet heel erg ervaren met Access of VBA.

MVG,
Sibbel

Hoi Sibbel,

Het zal je niet verbazen dat je iets moet programmeren...
Ik zou daar een Startformulier voor maken, dat automatisch opstart bij het laden van de database. Daar kun je een timer aan hangen, zodat hij bijvoorbeeld na 5 seconden automatisch weer verdwijnt. Aan dit formulier hang je een gebeurtenis <Bij Laden> die de export voor je maakt. Zodoende komt er geen mensenhand aan te pas.
Je kunt eventueel nog een tabel met een Logfile maken, waarin je de exportacties vastlegt, waarmee je dan ook kunt voorkomen dat een export twee keer op een dag wordt uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan