• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch filter laten toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkiej90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Goedendag allen,

Om een proces op mijn werk, waarbij de kosten voor pakketzendingen worden berekend, wat te versnellen heb ik een document opgesteld.
Ik werk vanuit een tabblad waarin allerlei variabelen ingevuld kunnen worden en verspreid de totale bedragen hiervan vervolgens over de klanten in een 'eigen' tabblad via een Sommen.ALS formule.
Nu moet ik enkel nog de bedragen die per klant worden gefactureerd specificeren, hiervoor pas ik momenteel een filter toe in tabblad 'invulblad' waarna ik de cellen handmatig kopieer en plak in een apart tabblad (Zie Bijlage A+B)

Omdat deze handeling repeterend is vraag ik mij af of dit niet geautomatiseerd kan worden?

Bij voorbaat dank,
Rik.

PS, het is nu geanonimiseerd. Normaal gesproken staan er zo'n 25 tabbladen in met klantnamen en/of bijlagen.

Bijlage Excel bestand:
Bekijk bijlage Format.xlsx

Ik begreep uit de regels dat ik na een dag mocht kicken, dus bij deze. Ligt de moeilijkheidsgraad van de gewenste oplossing zo hoog?

Bedankt voor je reactie VenA! Ik ga er eens mee aan de slag morgen :).
Zal in het vervolg mijn uitleg wat beter formuleren.

Mvg,
Rik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan