Kaatweetgeenraad
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jun 2018
- Berichten
- 16
Beste allen,
Ik heb een vraag over het automatisch filteren en doorzetten van gegevens naar een ander werkblad in Excel.
Ik krijg namelijk een bronbestand binnen, welke ik wil onderverdelen onder enkele tabbladen.
Bv. bronbestand geeft aan dat verschillende personen een of meerdere keren per jaar op vakantie gaan.
Nu wil ik in elk tabblad een overzicht hebben, waarin ik enkel de gegevens heb van de 1x per jaar, of de 2x per jaar enz.
En omdat het hier om een veel voorkomende wisseling van gegevens gaat, wil ik dit graag ook geautomatiseerd laten verlopen.
Even voor jullie info...Ik ga deze gegevens ook gebruiken op een dashboard (waarbij verschillende berekeningen na een berekening moet plaatsvinden), zodat ik vanuit een bestandje moet werken welke geen filters aangeeft. (ander worden deze naar mijn mening, ook verwerkt in de draaitabellen die ik ermee ga maken).
Het betreft overigens een bestandje met FICTIEVE personen!
Kan iemand mij helpen?
Groetjes
Ik heb een vraag over het automatisch filteren en doorzetten van gegevens naar een ander werkblad in Excel.
Ik krijg namelijk een bronbestand binnen, welke ik wil onderverdelen onder enkele tabbladen.
Bv. bronbestand geeft aan dat verschillende personen een of meerdere keren per jaar op vakantie gaan.
Nu wil ik in elk tabblad een overzicht hebben, waarin ik enkel de gegevens heb van de 1x per jaar, of de 2x per jaar enz.
En omdat het hier om een veel voorkomende wisseling van gegevens gaat, wil ik dit graag ook geautomatiseerd laten verlopen.
Even voor jullie info...Ik ga deze gegevens ook gebruiken op een dashboard (waarbij verschillende berekeningen na een berekening moet plaatsvinden), zodat ik vanuit een bestandje moet werken welke geen filters aangeeft. (ander worden deze naar mijn mening, ook verwerkt in de draaitabellen die ik ermee ga maken).
Het betreft overigens een bestandje met FICTIEVE personen!

Kan iemand mij helpen?
Groetjes