• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch filteren tabbladen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké,
Vraagje wat wil je ten alle tijden zien als je bijvoorbeeld op Clientnummer filtert?
sorry Peter, ik had je vraag verkeerd gelezen, ik zal niet zo snel op clientnummer filteren , maar mocht dat zo zijn dan kan zal het verschillend zijn afhankelijk van wat ik van die client wil weten, kan alles zijn

Hoeft met deze code niet:
CSS:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Address = "$D$1" Then
      Columns(5).Resize(, 50).Hidden = Target <> ""
      If Target <> "" Then Columns(Application.Match(Target, Range("A2:DA2"), 0)).Resize(, Choose(Application.Match(Target, Evaluate(Mid(Target.Validation.Formula1, 2)), 0), 2, 2, 3, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 3, 8)).Hidden = False
  end if
End Sub

Je kunt ook je eigen werkproces analyseren en constateren dat de invoer van gegevens steeds betrekking heeft op 1 soort van gegevens/betrokkenen bij de cliënt.
Selekteer zo'n betrokkene in cel D1 en schrik van de eenvoud van de oplossing.
Hi snb
dat zou het wel eens kunnen zijn ga het even toepassen zo op het volledige bestand
laat het weten

Voortbordurend op de mooie oplossing van snb in #19 en met behulp van de tabel tblSelectie op werkblad lijsten, R3:S14.
In die tabel kun je net zoveel namen en bijbehorende kolommen opgeven als je wilt.
Bijvoorbeeld:
6-10;13;17-19;23 zijn de kolommen 6 t/m 10, 13, 17 t/m 19 en 23, die de naam 'Setje 1' hebben gekregen.
Die set kun je selecteren in de dropdown D1 op werkblad Clienten.

Bijlagen

Je zult speciale toestemming moeten hebben van de AP om religie te registreren.

Je kunt ook je eigen werkproces analyseren en constateren dat de invoer van gegevens steeds betrekking heeft op 1 soort van gegevens/betrokkenen bij de cliënt.
Super bedankt snb

het is gelukt, ik moest even kijke waar ik de code moest aanpassen voor mijn originele bestand , maar het werkt prima
prima oplossing
nogmaals dank , ook aan alle anderen voor de genomen moeite

Groet,
Jack

ik heb deze vraag weer eveb heropent je hebt mij onlangs geholpen met de volgende oplossing zodat ik steeds het aangegeven deel kolommen kan filteren?selecteren, werkt perfect
nu wil hetzelfde doen maar dan niet met kolommen maar met rijen, kan je mij misschien hier nog even mee helpen??

Columns(5).Resize(, 50).Hidden = Target <> ""
Select Case Target
Case "ICE 1"
Columns(19).Resize(, 2).Hidden = False
Case "ICE 2"
Columns(21).Resize(, 2).Hidden = False
Case "huisarts"
Columns(23).Resize(, 3).Hidden = False
Case "tandarts"
Columns(26).Resize(, 3).Hidden = False
Case "apotheek"
Columns(28).Resize(, 2).Hidden = False
Case "zorgverzekering"
Columns(30).Resize(, 2).Hidden = False
Case "verzekering 1"
Columns(32).Resize(, 3).Hidden = False
Case "verzekering 2"
Columns(35).Resize(, 3).Hidden = False
Case "verzekering 3"
Columns(38).Resize(, 3).Hidden = False
Case "verzekering 4"
Columns(41).Resize(, 3).Hidden = False
Case "instelling"
Columns(44).Resize(, 8).Hidden = False
End Select
End If
End Sub

net zo als met de kolommen aan de hand van een keuze in cel D1 een bepaald gedeelte kvan kolommen selecteren, wil ik het zelfde met rijen
dus aan de hand van een keuze/commando een bepaald gebied aan rijen kiezen, ipv een bepaald gebied van kolommen

Dan zal je een voorbeeldje moeten plaatsen waaruit blijkt welke rijen waar bijhoren

ik moet dan steeds 25 opeenvolgende clienten/rijen selecteren ik heb er nu 200 inzitten aan rijen lijst zal nog veel langer worden

Bijlagen

dacht ik zet de vba code die ik van @snb heb ontvangen erbij want die werkt perfect op de kolommen, dacht misschien te simpel dat er alleen bepaalde termen gewijzigd moeten worden om het zelfde te doen maar dan voor rijen,
maar ik kan geen vba dus wellicht te simpel gedacht

Hi emields het werkt op zich prima, sowieso dank daarvoor
maar ik wil deze op een ander blad gebruiken en dan zie met een lange lijst niet op welke regel ik moet zijn en dan moet ik alsnog eerst naar beneden scrollen om te zien op welke regel het zich bevindt wat ik moet hebben
ik hoopte op iets zoals ik poste van @snb waarbij ik een bepaald gebied een naam geef en op basis daarvan een selectie maak
dus niet met een rijnummer maar met een naam die voor een bepaald aantal rijen vaststaat
ik hoop dat ik het duidelijk uitleg

Zonder dat je ons enige informatie verstrekt over de namen van die 'gebieden' kunnen we daarvoor niets aanreiken.

Mijn voorkeurcode:

CSS:
      ListObjects(1).Range.EntireColumn.Offset(, 4).Hidden = Target <> ""
      If Target <> "" Then ListObjects(1).HeaderRowRange.Find(Target).EntireColumn.Resize(, Choose(Application.Match(Target, Evaluate(Mid(Target.Validation.Formula1, 2)), 0), 2, 2, 3, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 3, 8)).Hidden = False
    ElseIf Target.Address = "$C$1" Then
      ListObjects(1).Range.EntireRow.Offset(1).Hidden = Target <> ""
      If Target <> "" Then Cells(Target, 1).Resize(25).Rows.Hidden = False
    End If
End Sub

ik denk dat ik het niet goed uitleg
ik had de eerste code gekregen om te voorkomen dat ik heel de tijd van links naar rechts moet scrollen
ik heb hetzelfde nodig dat ik niet constant van boven naar beneden moet scrollen, alleen dat dat ik dus steeds een gedeelte maar in beeld heb van de rijen
krijg trouwens een foutmelding

dat hadden we ook wel begrepen, wij weten enkel niet welk gedeelte.

Ik denk dat je je onvoldoende in de aangedragen suggesties verdiept.
Als je slechts bereid bent te kijken of een suggestie het door jouw gewenste, maar door jou niet eenduidig te beschrijven resultaat heeft, ben je hier aan het verkeerde adres. Schakel dan gewoon een betaalde automatiseerder in.

ik heb me er wel in verdiept voor zover mogelijk, ik heb geen kennis van VBA, en zoals ik zei ik krijg steeds een foutmelding
ik ben echt ermee aan de slag gegaan, ik heb het vorige ook ook zelf aangepast op mijn uiteindelijke bestand.
maar het spijt me als ik jullie op de verkeerde manier hiervoor benadert heb.
ik ben jou @snb zeer dankbaar voor de vorige oplossing en ook nu weer voor je moeite, en natuurlijk ook jij bedankt @emields voor jouw bijdrage en moeite
Groet,
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan