• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinkonings

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2017
goede morgen

ik heb een vraag waar ik zelf niet aan uitkom.
Het volgende ik heb 2 tabbladeren op tabblad 1 vul ik aantallen in en op tabblad 2 kom ingevoerde aantal te staan nu moet ik elke keer als ik op tabblad 1 iets erbij doe op tabblad 2 weer naar filter gaan en aanklikken groter als 0 en dan enter omdat ik alleen de artikelen wil laten zien aan de klant die geselecteerd worden .

hierbij een voorbeeld

Bijlagen

Plaats dit achter blad 1:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Blad2.Range("$A$4:$D$200").AutoFilter Field:=4, Criteria1:="<>"
End Sub

goede morgen bedank voor de snelle reactie ben er mee bezig geweest maar voor mij is het niet duidelijk waar precies het moet staan zo het mogelijk zijn dat u in het bestand hierboven 1 of 2 artikelen de formule inplakt zo dat ik het kan begrijpen

goede morgen dank u voor de opzet ik heb het geprobeerd in een ander copie en het werkt perfect alleen nu wil ik mijn officiële programma doen en die heeft 8 tabbladeren en daar lukt het niet bij, het is zo momenteel
blad 1 invoer producten woning bouw resultaat materiaal komt in blad 6 maar het adres en info komt in blad 4
blad 2 invoer producten appartementen resultaat materiaal komt in blad 6 maar het adres en info komt in blad 4
blad 3 invoer producten komt ook in blad 6
en zo zijn er nog een paar nu heb ik geprobeerd achter blad 1 te doen maar dan werkt het niet en heb natuur het nr 2 in 6 aangepast wat doe ik hier fout of moet er iets anders gedaan worden

goede morgen ik zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier fout heb gedaan nar het plaatsen van de bovenstaande formule krijg ik nu dit te zien

microsoft visual basic (fout 1004 tijdens runtime) methode autofilter van object range is mislukt

dit is de formule Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Blad6.Range("$A$12:$D$200").AutoFilter Field:=4, Criteria1:="<>"(deze tekst komt in het geel te staan erna)
End Sub

mijn bestand heeft momenteel
7 tabbladeren

blad1 (1.berekening woonhuis) de berekeningen van deze pagina worden uitgewerkt op blad3-4-5 en op blad 6+7 komen de eindresultaat voor klant en fabrikant ( hierachter staat nu de formule)
blad2 (2.berekening appartementen) ook hier worden de berekeningen gemaakt en net als bij blad 1 het zelfde uitgewerkt
blad3 (3.offerte uitwerken) hier worden verdere gegevens uitgewerkt die naar blad 6 en 7 gaan
blad4 (4.infobudget) hier komt info van blad 1 en 2 en 3
blad5 (5.werkbon)hier komt info van blad 1 en 2 en 3
blad6 (6.offerte klant) hier komt info van blad 1-2-3
blad7 (7.materiaal bestelbon)komt info van blad 1-2-3

wie kan mij hier verder mee helpen met dit

goedemorgen Edwin,

Plaats je bestand eens aub.

Plaats dit eens in ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
Blad6.Range("TABEL1").AutoFilter Field:=4, Criteria1:=">0"
End Sub

hallo Sjon blad 6 werk naar behoren via blad 1-2-3 super zou u het ook kunne zorgen dat blad 7 ook op die manier gefilterd kan worden

zo dan?

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
Blad6.Range("TABEL1").AutoFilter Field:=4, Criteria1:=">0"
Blad7.Range("TABEL2").AutoFilter Field:=4, Criteria1:=">0"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan