Automatisch folder legen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ROL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ROL

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Ik heb een formuliertje gemaakt met rsFormPro (Joomla 1.5) waarmee een sollicitatie verstuurd kan worden. Er kan ook een bestand worden meegestuurd. Maar om het bestand mee te sturen wordt het eerst ge-upload naar een map op de server. Ik wil niet na elke sollicitatie handmatig die map moeten legen. Het liefst zou ik zie dat dat elke 10 minuten automatisch gebeurt. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden/heeft iemand het zo liggen?

Thanx

Ik heb een formuliertje gemaakt met rsFormPro (Joomla 1.5) waarmee een sollicitatie verstuurd kan worden. Er kan ook een bestand worden meegestuurd. Maar om het bestand mee te sturen wordt het eerst ge-upload naar een map op de server. Ik wil niet na elke sollicitatie handmatig die map moeten legen. Het liefst zou ik zie dat dat elke 10 minuten automatisch gebeurt. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden/heeft iemand het zo liggen?

Thanx

Is het niet mogelijk nadat het bestand is gebruikt direct
unlink('./eenmap/cv.doc');
uit te voeren dus nadat het bestand is verstuurd dat dit automatisch gebeurd?

ik zou niet weten hoe... Het bestand wordt fysiek meegestuurd. Dus het bestand mag daarna helemaal worden verwijderd.

Ik heb geen specifieke joomla plugin oid kunnen vinden. Dus nam aan dat met php de meest logische oplossing is. Ik zal ff verder googlen op unlink. Thanx voor de tips. (meer tips altijd welkom ;-) )

Als je de complete map wilt legen zou ik voorbeeld 2 van readdir op de PHP-site pakken (wel even de juiste map invullen) en dan
PHP:
echo "$file\n";
vervangen door
PHP:
unlink($file);
Dan ben je er (nog even afgezien van het feit dat je moet controleren of het verwijderen gelukt is e.d.). Als je de mogelijkheid hebt om cronjobs te draaien kan je dit script automatisch elke xx minuten/uren/dagen/weken/maanden/jaren laten uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Ik vond in rsFormPro (Joomla formulier component wat ik gebruik) een optie om een script uit te laten voeren nadat het formulier is verwerkt. Ik heb een script gevonden wat de hele map weggooid en de map opnieuw aanmaakt met de juiste chmod.
PHP:
define('PATH', '/path/van/het/bestand/');

function destroy($dir) {
    $mydir = opendir($dir);
    while(false !== ($file = readdir($mydir))) {
        if($file != "." && $file != "..") {
            chmod($dir.$file, 0777);
            if(is_dir($dir.$file)) {
                chdir('.');
                destroy($dir.$file.'/');
                rmdir($dir.$file) or DIE("couldn't delete $dir$file<br />");
            }