• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch formules kopieren bij toevoegen nieuwe regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik herinner mij dat ik in een tabel waarin ik de opdracht verticaal zoeken had toegepast een mogelijkheid was om automatisch de formules op een nieuwe regel te kunnen plaatsen.
Misschien is deze uitleg wat cryptisch, maar wordt een en ander duidelijk in het voorbeeld in de bijlage Bekijk bijlage helpmij-dupl.xls:
Hoe groot de ledenlijst wordt, weet ik nog niet, dus ik kopieer de formule in D4 niet naar D5 tot en met D100 of nog verder...
In de in het verleden gemaakte tabel werd de formule "automatisch" (?) gekopieerd, zodra de velden A5, B5 en C5 werden ingevuld. Maar hoe heb ik dat toen ingesteld?

Laatst bewerkt:
Je kunt je formule uit D gewoon slepen....Je kunt ook de formule doortrekken tot D100, als A,B,C niet ingevuld zijn zal excel #N/B geven. met voorwaardelijke opmaak kun je het dan ook zo instellen dat je niks ziet...of eventueel macro. Maar bij 1 kolom zou ik slepen adviseren...? :P

als het om 1 cel gaat kun je eventueel ook CTRL + D intoetsen (neemt waarde bovenste cel over)

Je kunt ook van het hele bereik dat je verwacht te gaan gebruiken een tabel maken en dan de formule ineens vanaf de eerste tot de laatste doortrekken. De formule staat er dan al op het moment dat je gegevens gaat invullen. Om dat #N/B te voorkomen wijzig je je formule in de volgende:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C4;'pc-wijk'!A:D;4;ONWAAR);"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan