Het begin was goed van wat je gedaan hebt, maar er kwam toch nog iets meer bij kijken. Een child-thema bestaat altijd uit een map met daarin minimaal één bestand, genaamd style.css. Op basis van de inhoud van dit bestand herkent Wordpress dat het een child-thema is en weet Wordpress wat het zgn. parent-thema is (het thema waar het child-thema van afhankelijk is). In jouw geval ziet dit er zo uit:
Code:
/*
Theme Name: NovelLite Child
Theme URI: http://biancavandergun.nl/
Description: NovelLite Child Theme
Author: Bianca van der Gun
Author URI: http://www.biancavandergun.nl/
Template: novellite
Version: 1.0.0
Tags: schrijven, boek, moeder van de ziel, verhalen, manusscript, auteur,kleptomanie, leegte
Text Domain: novellite
*/
Verder kun je in het bestand style.css aanpassingen doen in de opmaak van je site met behulp van
CSS.
In principe hoeft er verder niets in de map van het child-thema te staan. Maar als je aanpassingen wilt maken in de oorspronkelijke thema-bestanden, kopieer je het oorspronkelijke bestand naar de map van het child-thema. In jouw geval moet er iets gewijzigd worden in het bestand index.php, dus dat kopieer je van het parent-thema naar de map van het child-thema. Je moet dus niet de inhoud van dit bestand toevoegen aan het bestand style.css.
De inhoud van het oorspronkelijke index.php bestand is als volgt:
Code:
<?php
/**
* The main template file.
*
* This is the most generic template file in a WordPress theme
* and one of the two required files for a theme (the other being style.css).
* It is used to display a page when nothing more specific matches a query.
* E.g., it puts together the home page when no home.php file exists.
* Learn more: http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
*
*/
?>
<?php get_header(); ?>
<!-- -->
<?php
// slider template
get_template_part( 'template/home','slider');
//-- All section loop --
$section = array('section_three_column','section_testimonial','section_woo',
'section_blog','section_team'[COLOR="#FF0000"],'section_countactus'[/COLOR]);
foreach(get_theme_mod('home_sorting',$section) as $value):
get_template_part( 'template/'.$value);
endforeach;
?>
<script>
// Super Slides
jQuery(function() {
var $slides = jQuery('#slides_full');
Hammer($slides[0]).on("swipeleft", function(e) {
$slides.data('superslides').animate('next');
});
Hammer($slides[0]).on("swiperight", function(e) {
$slides.data('superslides').animate('prev');
});
$slides.superslides({
hashchange: false
});
});
jQuery('#slides_full').superslides({
animation: 'fade',
slide_easing: 'easeInOutCubic',
play:<?php if ((get_theme_mod('second_slider_image') != '') ) { ?>jQuery("#txt_slidespeed").val(),<?php } else { ?>false,<?php } ?>
});
</script>
<?php get_footer(); ?>
In dit specifieke thema is het stukje dat ik hierboven rood heb gemaakt, het stukje code dat het contactformulier genereert. In het index.php-bestand in je child-thema is dat dus het stukje dat je weg moet halen. Let erop dat dit bij elk ander thema waarschijnlijk compleet anders werkt; het ligt er maar net aan hoe de maker het programmeert. Verder heb ik de instructies gevolgd zoals
hier beschreven op de site van de makers van de betaalde versie van het thema.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met de vierkante blokken bovenaan de site. Zijn dit de blokken waar op jouw site 'verhalen' en 'metaforen' in staat? Als dat zo is, deze heb ik weggehaald door de volgende code toe te voegen in het bestand style.css:
Code:
.main-slider-button {
display: none;
}
Om het child-thema nu actief te krijgen op je site, moet je het volgende doen:
1. Download het child-thema dat ik gemaakt heb via
deze link en sla het ZIP-bestand op je computer op.
2. Ga naar het dashboard van Wordpress en navigeer naar Weergave en vervolgens naar Thema's.
3. Klik op 'Nieuwe toevoegen'.
4. Klik op 'Thema uploaden'.
5. Klik op 'Bladeren...' en navigeer naar de map waar je het ZIP-bestand hebt opgeslagen, selecteer het bestand en klik op OK of Openen.
6. Klik op 'Nu installeren'. Het thema wordt geüpload naar Wordpress.
7. Als het uploaden klaar is klik je op 'Nu activeren'.
Als het goed is gegaan, heb je nu een pagina zonder contactformulier en zonder vierkante blokken in de slider.
Belangrijk: Zorg ervoor dat je de laatste versie van het thema NovelLite hebt geïnstalleerd (1.1.9).
Nog belangrijker: Het child-thema van Novellite is nu het actieve thema op je website, maar dit is altijd afhankelijk van het oorspronkelijke Novellite-thema. Verwijder het oorspronkelijke Novellite thema dus niet zolang je het child-thema gebruikt.
Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is en bovenal dat het werkt

.