Automatisch formulieren in voegen of dokument opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo allemaal

Misschien een wat moeilijke vraag maar ik ben op zoek naar het volgende. Ik zou graag een functie willen hebben in waarbij ik door het invullen van een aantal velden een dokument kan vullen.

Voorbeeld.
Ik wil persoonsgegevens in een (msword)dokument laten invoeren door medewerkers van mijn bedrijf. Echter ik wil dit graag in mooie vakjes en dat aan het einde van het invullen met 1 druk op de knop de gegevens in een msword dokument worden gezet. Als ik vervolgens een nieuw persoon wil invoeren in het zelfde dokument wil ik dit graag op de zelfde wijze doen. 1 klik op een knop en dan verschijnt een invoerveld en na het invoeren van de gegevens een klik op de knop en daar staat de gegevens.

Bestaan hier wat voor of hoe kan ik dat op msword maken?

alsvast bedankt

Jan :thumb:

Dat doe je met de formulierfunctie in WORD. Je maakt gewoon het formuliertje en dan moet je je document 'beveiligen' zodat enkel de formulierveldjes beschrijfbaar worden.

Paswoord van het voorbeeld is 'abc'. Zo kan je uitzoeken hoe het gaat.

Bijlagen

Oke ik begrijp dat en dat heb ik al eens geprobeerd . Maar wat niet lukt is dat ik een invulform kan maken met voornaam, achternaam etc etc en na dat ik dit heb ingevild met een druk op de knop dezelfde invoervelden naar voren kan toveren. Ik kan wel 100 keer de formulier velden leeg kopierenmaar dat is niet zo mooi....

twee mogelijkheden

ofwel werk je zonder formulier en met velden (fill-in), dit is een macro die je moet opnemen en veld per veld komt vragen naar je gegevens. Niet erg praktisch en mooi.

Ofwel en beter is achter je VBA-formulier code te zetten. Teken bv een opdrachtknop om deze uit te voeren.

Je kan je gegevens laten wegschrijven in bv tekstvelden van de werkbalk formulieren.

VBA code

activedocument.formfields("naam van je formulierveld in je document").result = naam van je tekstbox uit je formulier

voorbeeld

activedocument.formfields("fldnaam").result = txtnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan