automatisch geg aanvullen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom V

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste,

Ik ben een databank aan het maken voor mijn werk. Bedoeling is een gebruiksvriendelijkere manier te ontwikkelen om bestellingen in te voeren.

Ik heb al een aantal tabellen en formulieren gemaakt. Nu zit ik echter vast bij het volgende probleem. Voor het bestel formulier zou ik willen dat als ik het vak artikel invul volgende gegevens automatisch worden ingevuld op het formulier; artikel nr en prijs/stuk. Deze gegevens moet hij halen uit de tabel "beschrijving pakket". Is dit mogelijk en indien dit is hoe kan ik dit aanpakken?

Alvast bedankt!

Tom

Bijlagen

Je kan een "zoek" knop maken waarop je drukt als je je criteria hebt opgegeven maar je kan ook je Lost_Focus van het control programmeren. In beide gevallen komt dezelfde code te staan.
HTH :D

Alvast bedankt voor het antwoord!

Ik heb de databank ondertussen al grondig aangepast. Ik heb nu 2 tabellen over, 1 met de gegevens van de te bestellen pakketen en 1 met de gegevens van bestellingen. Hiervan heb ik formulieren gemaakt om de invoer van gegevens te vergemakkelijken. Nu zou ik willen dat vanaf je het pakket nummer ingeeft bij de bestelling volgende gegevens " benaming & prijs/stuk" uit de tabel gegevens pakket gehaald wordt.

Ik heb al een relatie gelegd tussen beide tabellen maar het lijkt toch niet te werken. Wat moet ik hier nog voor doen?

Alvast bedankt!

Post je nieuwe mdb even en geef even aan in welk formulier je precies wat wilt.
Het leggen van relaties vult geen velden, dat zorgt er alleen voor dat de inhoud van je database consistent blijft. Wel belangrijk, moet je ook zeker niet weghalen!

Beste,

Ik heb geprobeerd mijn db te plaatsen maar als ik hem zip (zwaarste compressie) hou ik nog 109 kb over. Is er een manier om deze nog kleiner te maken.

Alvast bedankt!

Beste,

Bedankt voor de tip, heb nu mijn db gecomprimeerd en daarna gezipt. Nu is het idd veel kleiner. Deze is te vinden in de bijlage.

In het formulier "bestel geg" zou ik graag willen dat nadat ik het "pakketnummer" heb ingegeven automatisch de "benaming" en "prijs/stuk" verschijnt (te halen uit de tabel "beschrijving" inhoud'. Daarna zou ik ook nog willen dat hij na het ingeven van het aantal de prijs van het pakket weergeeft.

Alvast bedankt!

Tom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zit erin.
Wat overigens niet zo handig is is het gebruik van gereserveerde woorden en tekens in de namen van objecten. Denk hierbij aan /, *, select, update etc.
Ook het gebruik van spaties in de namen van objecten kun je beter voorkomen dus geen aantal besteld, maar AantalBesteld.

Bijlagen

Beste,

Bedankt voor je hulp!!

Ik ben nog maar een goeie maand met access bezig en stoot nog op vele moeilijkheden. Ik heb dus ook even gekeken naar jou manier van werken.

Bedankt voor de tips!!!

Groetjes,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan