Automatisch gegevens vullen dmv pop-up scherm in word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

GordonHout

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2015
Hallo
Ik heb een vraag. In een ver verleden maakte ik voor de buitendienst standaard documenten, welke ze kunnen openen, automatisch een pop-up kregen. deze invulde en alle gegevens direct automatisch op de juiste plaats in het document werden gezet.

Ik deed dit in verleden in word 2003 (volgens mij)

Nu heb ik 2010 en ben al 3 dagen aan het zoeken en proberen, maar krijg niet wat ik wil.
Ik kan met ontwikkelaar wel keuze menu's maken, maar ik wil eigenlijk de pop-up hebben. De invulteksten zitten namelijk in een flinke lap tekst verwerkt, de kans dat er vergeten worden is groot en met een popup kan dit niet. Gewoon alles invullen. :)

Voorheen typte ik de codes. bijv. {tekst|tekst|tekst} enz. drukte op een knop en de pop-up kwam tevoorschijn.

Kan iemand mij helpen hoe ik zo'n document kan maken in word 2010?

Mijn dank is groot.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; ofwel gebruikte je een formulier waarop alles moest worden ingevuld en dat bij sluiten alles netjes op z'n plek zette, ofwel gebruikte je ASK/FILLIN velden waarbij je voor elke vraag een eigen popup krijgt. Je bent niet helemaal duidelijk dus :).

Ik denk zelf dat ik een formulier gebruikte. ik kreeg 1 pop-up. met diverse velden. deze werden ingevuld en met 1 druk op de knop op de juiste plaats gezet in het document.
Ik kreeg niet voor elke vraag een aparte pop up.

Er is ooit eerder een topic geweest echter was dat in 2003/2007 versie
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/201625-invulscherm

Dit scherm wil ik in 2010 creeren, maar kan niet vinden hoe.

Vind dat anders niet zo'n geweldig voorbeeld :). Ik zou eerder met Docvariabelen werken dan met bookmarks. Zoals in dit voorbeeldje, waar ze ook netjes weer uitgelezen worden in het formulier.

Bijlagen

Ik kan het rar bestand niet openen.
welke programma ondersteund rar. zodat ik kan inzien wat je bedoeld.
dank je

Heb er een zipje van gemaakt, dat zal vast wel lukken. rar bestanden open je met WinRar, maar dat heeft dus nog niet iedereen :).

Bijlagen

Ja dit is exact, wat ik zocht. :D
Waar kan ik een beschrijving vinden hoe ik dit kan creëren in onze documenten? Hoe wordt dit genoemd?
Of kunt u me helpen?

We heten niet voor niets HelpMij :D. Een beschrijving kun je wel uit de Help van VBA halen; het is standaard functionaliteit in Word. Verder kun je uiteraard de code bestuderen. Het werkt relatief makkelijk: het formulier genereert en vult DocVariabelen, en de gebruiker zet in het document velden die de inhoud van de variabelen uitlezen. Dat plaatsen doe je via <Veld invoegen> in de categorie <Automatische bewerking>. Het lijkt daar alsof je alleen nieuwe Docvariabelen kunt maken (maar één tekstvak: <Nieuwe naam>) maar in werkelijkheid typ je daar dus de naam van de variabele die in het formulier wordt gemaakt. De makkelijkste manier is overigens om met <Ctrl>+<F9> een nieuw veld te maken en alles gelijk in te typen, zoals in het voorbeeld ook is gedaan.

Ik heb er nog even een versie van gemaakt die de variabelen ook zelf aanmaakt; dat deed de eerste variant nog niet. Maar het is natuurlijk wel handig als ze er zijn voordat je ze gaat plaatsen. Dat doe je dan op de manier zoals hierboven uitgelegd.

Bijlagen

Ok ik ga er eens mee aan de slag.
Wat indien ik de docvariabelen handmatig met de accolades intik.
dan heb ik een bestand met codes erin verwerkt. Hoe krijg ik dan het invulscherm te zien. (bijv. ter controle of ik het juist heb ingevoerd)
Moet ik daar een bepaald knop voor aanklikken?

doc1.webpdoc1.webpdoc1.webp

Ik heb geprobeerd om een veld te wijzigen en toe te voegen via invoegen veld.
Echter zie ik deze na opslaan niet terug in het pop up veld? Wat doe ik verkeerd?

Ook als ik het handmatig intik, bijv. { docvariable txtklantnaam } krijg ik hem niet te zien.

Het formulier wordt nu automatisch geladen bij het openen van het document. Je kunt daar een knop voor maken, of een losse macro die je met een sneltoets start. Of je bouwt een knop in het lint van dat betreffende document. Er zijn dus verschillende opties.

Net je laatste berichtje gemist omdat ik al met een andere bezit was. Als je extra velden wilt toevoegen, moet je die in ieder geval ookmop het formulier zetten met tekstvakken. En als de variabele is aangemaakt (de tweede versie doet dat) kun je het veld in je document plaatsen.

Het formulier wordt nu automatisch geladen bij het openen van het document. Je kunt daar een knop voor maken, of een losse macro die je met een sneltoets start. Of je bouwt een knop in het lint van dat betreffende document. Er zijn dus verschillende opties.

misschien lijk ik nu heel dom, maar hoe maak ik die button?

Net je laatste berichtje gemist omdat ik al met een andere bezit was. Als je extra velden wilt toevoegen, moet je die in ieder geval ookmop het formulier zetten met tekstvakken. En als de variabele is aangemaakt (de tweede versie doet dat) kun je het veld in je document plaatsen.

Hoe zet ik het op het formulier?

Knoppen maak je door een macro op het lint te zetten bijvoorbeeld. Dat doe je via <Lint aanpassen>, categorie <Macro's> en dan de juiste macro naar een (nieuwe) groep te slepen. Op het formulier kun extra tekstvakken toevoegen vanuit de gereedschap set. In het voorbeeld hebben alle tekstvakken de naam txtNaam en die naam wordt ook in de variabelen gebruikt. Als je dezelfde naamstructuur aanhoudt, moet het goed gaan :).

zie bijgaand word bestand.
hier heb ik in jouw voorbeeld wat velden willen wijzigen en toevoegen. echter krijg ik fout melding
document variabele ontbreekt???
wat mis ik?

Heb even printscreen gemaakt daar ik het word bestand niet kan toevoegen, ik kan hem niet uploaden.

doc2.webpdoc3.webp

Dan heb je die variabelen dus nog niet aangemaakt met het formulier. En waarom dat niet gebeurt, kan ik pas zeggen als ik het document met het formulier er bij heb.

Nu krijg ik niet eens meer de pop-up van jouw documenten te zien. als ik klik macro's inschakelen doet hij niks en opent alleen het document.
pfff... ik krijg er grijze haren van. :)
en een aantal jaar gelden schudde ik de documenten en codes zo uit mijn mouw. (word 2003)

Ik kan me wel herinneren dat mijn toenmalige IT een button had gemaakt. (waarschijnlijk een macro) en dat ik ook altijd het word bestand normal.dot ergens moest opslaan. verder kon ik gewoon alle codes handmatig tikken. Ook die met | ertussen om keuzemenu's te maken.
Lijkt me dat het niet zo moeilijk moet zijn in 2010 versie als dit in 2003 al kon. Frustreert me alleen dat ik het niet kan vinden.
heeft u geen beschrijving van begin tot einde. Bijv. leeg word bestand. en vanuit daar vanaf scratch toevoegen van de velden/macro's.
zou mij enorm helpen.

Hoe kan ik het bestand bijvoegen als hij aangeeft ongeldig bestand bij uploaden?
zou het graag doen zodat je dit kan zien maar krijg het niet voor elkaar.
zelfs het bestand wat jij me hebt verstuurd.

Maak er een zipje van, dat gaat meestal wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan