• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch groepsvak, radiobuttons en koppeling met cel maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagbaak123

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Beste,

In Excel heb ik een zeer uitgebreide vragenlijst gebouwd.
Hierin staan op regel 1 - x vragen (kolom A).

Per regel heb ik in kolom B, C, D, E en F vijf keuzerondjes (radiobuttons) geplaatst en in een groepsvak gezet.

Per regel kan dus één rondje gekozen worden (zeer slecht - zeer goed), zodra een rondje is aangevinkt geeft kolom G een waarde '0', '1', '2', '3', '4'. Vanuit hier wordt verder gerekend.

Omdat de vragenlijst continu uitgebreid zal gaan worden, wil ik graag deze handelingen automatiseren:
- groepsvak netjes maken (mooie hoogte, mooie breedte t.o.v. huidige hoogte/breedte instellingen van de cellen);
- tekst groepsvak weghalen;
- 5x radio button in groepsvak slepen (op de juist hoogte/breedte);
- 5x tekst radiobutton weghalen;
- 5x radiobutton koppelen aan cel (koppelen aan kolom G).

Ik heb geprobeerd met een macro alle stapjes op te nemen, maar zodra ik die 'afspeel' verschuift alles in/door elkaar. Ook moet - alsnog - de laatste stap (koppelen aan kolom G op de juiste regel) alsnog helemaal handmatig...

Is het mogelijk om, zodra op een nieuwe rij in de A-kolom iets getypt is, alle andere stappen automatisch netjes uitgevoerd worden?

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk geformuleerd en kan iemand me de juiste weg in sturen :)

Dank voor je antwoord, dat bestand heeft echter helaas geen radiobuttons.
Door de gebruiker "1", "2" ... "5" in te laten vullen, kun je (natuurlijk?) vrij makkelijk met formules werken, maar dat verhoogt ook de foutgevoeligheid. Om deze reden wil ik juist graag gebruik maken van radio buttons in een groep...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan