Automatisch Herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Goedemorgen,Ik heb een probleem met het instellen van een gepland herstelpunt door de computer. In het verleden was het zo dat ik als het nodig was een herstelpunt kon kiezen van bv. een maand geleden. Dat gaat echter nu niet meer, wat daar de oorzaak van is weet ik niet en kan het ook niet vinden. Weet iemand hier de oorzaak van en hoe ik het kan oplossen?

Ik hoor graag van jullie.

vr.gr.
Theo
deHoed:)

Goedemorgen,Ik heb een probleem met het instellen van een gepland herstelpunt door de computer. In het verleden was het zo dat ik als het nodig was een herstelpunt kon kiezen van bv. een maand geleden. Dat gaat echter nu niet meer, wat daar de oorzaak van is weet ik niet en kan het ook niet vinden. Weet iemand hier de oorzaak van en hoe ik het kan oplossen?

Ik hoor graag van jullie.

vr.gr.
Theo

Normaal maakt windows zelf herstelpunten, dit is erg vreemd als die dat niet doet, wel besturingsysteem gebruik je? (Vista, xp) Je kan trouwens ook zelf een herstelpunt maken, ga naar systeem herstel, en daar staat ook ergens onderaan geloof ik, maak herstelpunt:p

Bedankt voor je reactie, ik gebruik XP. Natuurlijk kun je ook zelf een herstelpunt maken, maar hij moet het toch ook automatisch doen. Als je het een keer vergeet heb je niks, teminste niet bv een recentelijke.

vr.gr.

Theo

staat die functie dan aan dat je herstelpunten automatisch worden aangemaakt?

ik weet niet meer precies waar zich deze optie bevind maar ik denk dat iemand anders met xp je wel kan helpen want ik draai alleen maar vista ;)

Ja dat staat aan. is bij XP te vinden bij config, automatische updates.

vr.gr.

Theo
deHoed:eek:

en er worden dus helemaal GEEN herstelpunten meer aangemaakt?

heb je eigenlijk dan nog wel genoeg schijfruimte?

Ik heb op de c: nog 134 GB en op d: 720 MB de d: is de HP_recovery waar windows opstaat.

vr.gr.

Theo
deHoed:(

dus je hebt nog 134Gb vrij van de ...
op de c-schijf?

ik vermoed dan ook dat je systeemherstelpunten op de c-schijf worden opgeslagen...

134 GB van de 226 GB.134 GB moet toch voldoende zijn?:confused:

Theo
deHoed

134 GB van de 226 GB.134 GB moet toch voldoende zijn?:confused:

Theo
deHoed

ja 134Gb zou inderdaad genoeg moeten zijn :P

ja, sorry maar verder weet ik ook niet zo direct een truk of een programmatje waarmee je dat kan fixen :confused:

dit heeft volgens mij echt veel meer te maken met een virusinfectie maar misschien kan het jouw systeemherstel fixen :thumb:

OK, ik zal de virusscanner er overheen laten gaan. Bedankt voor je ondersteuning.

vr.gr.
Theo
deHoed:rolleyes:

OK, ik zal de virusscanner er overheen laten gaan. Bedankt voor je ondersteuning.

vr.gr.
Theo
deHoed:rolleyes:

heb je wel gelezen wat er onder die op die webpagina stond? :P
Het scannen op virussen en spyware is ook een goed idee natuurlijk, en als je dan toch bezig bent zou ik eens scannen op spyware met
superantispywarefreevspro.html

maar hier staat dus degelijk wel iets heel anders, dan scannen met je antivirus ;)
probeer dat dan eens nadat je gescand hebt met je antivirus en superantispyware:thumb:

Dit heeft niets te maken met systeemherstel.

Lees e.e.a. hier.

http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=4&artikelid=355

http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=4&artikelid=354

Herstelpunten worden in de C:\System Volume Information map opgeslagen.

Lees hier hoe je toegang tot die map kunt verkrijgen.

http://support.microsoft.com/kb/309531/nl

Greetz
ik heb nu ook deze sites bekeken, maar ik snap niet wat het te maken heeft met dat systeemherstel geen automatische herstelpunten meer aanmaakt :confused:

ik heb nu ook deze sites bekeken, maar ik snap niet wat het te maken heeft met dat systeemherstel geen automatische herstelpunten meer aanmaakt
Het kan zijn,door wat voor oorzaak dan ook,dat het maken van herstelpunten is uitgezet.

De 1e link bevat aanwijzingen waar je dat kunt controleren.

De 2e link hoort bij het artikel en hen ik voor de volledigheid toegevoegd.
ik vermoed dan ook dat je systeemherstelpunten op de c-schijf worden opgeslagen...
De 3e link laat zien waar de herstelpunten worden opgeslagen en wat je moet doen om die map te openen,zodat je kunt zien of er wel herstelpunten aanwezig zijn.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan