• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch het ingegeven getal vermenigvuldigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oansiaux

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2014
Is het mogelijk om in excel een cel automatisch het ingegeven getal te vermenigvuldigen met een ander getal?
bvb in cel A1 typ ik 120 en in dezelfde cel gaat excel automatisch 120*30 doen en onmiddelijk het resultaat geven: 3600
wss een domme vraag maar ik vind het niet hoe ik dit moet doen

Alvast bedankt voor de hulp!

Welkom op Helpmij...

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel...

Een cel kan óf een waarde bevatten óf een formule, dus het antwoord is "nee".
In cel A1 typ je je waarde, dus in dit geval 120
In cel A2 (of B1...)zet je de formule =SOM(A1)*30
De waarde die je in A1 typt zal in de andere cel berekend worden...

Ps,
Probeer de volgende keer een titel te bedenken die iets meer zegt over je vraag of probleem. Dat nodigt mensen meer uit om een oplossing te zoeken... ;)

Laatst bewerkt:
@ExcelAmateur: Jouw code is 'gevaarlijk', want elke keer als ik met mijn cursor (weer) in A1 kom wordt de inhoud opnieuw met 30 vermenigvuldigd. Dus bewegen door de sheet kan ongewenste vermenigvuldigingen opleveren van waarden die eerder al waren ingevoerd.
Ik denk persoonlijk dat het niet mogelijk is zonder een hulpkolom/hulprij waar dan (bijv.) =A1*30 in staat.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
@oansiaux Domme vragen bestaan niet. Topictitel aangepast.

Het lijkt me niet handig, maar.....

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.FormatConditions.Count = 0 Then
       Target.FormatConditions.Add 10
       Target = Target * 30
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan