• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch hyperlink aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
73
Hallo,

Ik heb in de bijlage een tabel staan.
In die tabel staat op [J9] 'Gotcha 11-11-2014'

Als ik nu een nieuw werkblad maak onderin, en dit werkblad noem ik 'Gotcha 11-11-2014'.
Is het dan mogelijk dat er automatisch een hyperlink geplaatst wordt in de tabel, cel [J9], naar het werkblad 'Gotcha 11-11-2014' omdat ze dezelfde naam hebben?

Bij voorbaat dank
 

Bijlagen

  • voorbeeld voor helpmij.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 56
Wat je wilt is zeker mogelijk, vul in J9 in (en trek door):
Code:
=ALS(OF(L9="";N9="");"";HYPERLINK("["&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&"]'"&(L9&TEKST(N9;" dd-mm-jjjj"))&"'!A1";L9&TEKST(N9;" dd-mm-jjjj")))

Er moet dan wel een tabblad zijn met de naam "Gotcha 11-11-2014" anders krijg je een foutmelding.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer er in rij K gegevens staan, en je drukt linksboven op 'aanmaken nieuw tabblad', dan komt er automatisch een nieuw werkblad met gelijk is aan werkblad 'leeg'.

Nu wil ik graag dat wanneer kolom M en kolom O ingevuld zijn, deze automatisch samengevoegd zijn in kolom K.

Op het moment dat kolom K dan ingevuld is, en ik druk op 'Aanmaken nieuw tabblad', moet er dus weer in werking gaan dat het nieuwe tabblad aangemaakt wordt.

Als laatste toevoeging hieraan wil ik graag dat er automatisch een hyperlink komt tussen de tekst in kolom K en het werkblad met dezelfde tekst als die in kolom K

Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • hyperlink toevoegen.zip
    72 KB · Weergaven: 67
Het klopt dat ik gewoon op die hyperlink kan klikken.
Maar de macro van het maken van een nieuw tabblad met de informatie van het blad 'leeg' pakt hij niet meer.
Het nieuwe werkblad blijft namelijk leeg.

Als foutmelding krijg ik het volgende:


Sub Printen()
Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
Range("A1").Select
End Sub
Sub celA1()
Range("A1").Select
End Sub
Sub Tabblad_Namen()
Dim dic As Object, x, i As Long, r As Range
Dim ws As Worksheet, wsData As Worksheet
Set dic = CreateObject("Scripting.Dictionary")
Set wsData = Sheets("Orders")
With wsData
For Each r In .Range("K8", .Range("K65536").End(xlUp))
If Not IsEmpty(r) Then
If Not dic.exists(r.Value) Then
dic.Add r.Value, Nothing
End If
End If
Next
End With
x = dic.keys
For i = LBound(x) To UBound(x)
On Error Resume Next
Set ws = Sheets(CStr(x(i)))
On Error GoTo 0
If ws Is Nothing Then
Set ws = Sheets.Add(after:=Sheets(Sheets.Count))
ws.Name = x(i)
End If
Set ws = Nothing
Next
Kopie
End Sub

Bij deze formule in 'module 1' van VBA, markeert excel de regel 'ws.Name = x(i)' (zesde van onder) helemaal geel.

Wat houdt deze fout in?
 
Ik had mijn post weggehaald omdat ik hetzelfde geconcludeerd had...
 
Laatst bewerkt:
@ALEXcel

Kan het via een kleine omweg?
Via Kolom K 'Naam schip - datum' lijkt het niet te kunnen.
Is er een formule die in een rij ernaast dan de tekst van kolom K kopieërt en daar dan een hyperlink van maakt naar dat bestand toe?

Dus dan krijg je

Naam Schip - Datum Hyperlink Klant
Gotcha 11-11-2014 Gotcha 11-11-2014 Cefetra

En dat in de kolom Hyperlink, daar de hyperlink naar het werkblad gemaakt wordt.
 
Hij werkt werkelijkwaar geweldig!

Ik durf het alleen bijna niet meer te vragen, maar als ik de tabbladen nu aanmaak, krijg ik voor elk ingevulde bestand een check waar ik op 'ok' moet klikken.
Als er straks 100 orders in staan, wil ik niet 100x op 'ok' moeten klikken.
Zou dat dus weggehaald kunnen worden?
 
Oeps... dat was een hulpmiddeltje van mij. Kun je weghalen door de volgende regel te deleten in de VBA code:
Code:
MsgBox r.Value, vbOKOnly, "Check"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan