Hallo,
Ik ben met een factuur werkmap bezig en heb deze van een paar makkelijke functies voorzien waaronder een knopje "opslaan". Zodra ik op deze knop druk wordt de hele werkmap opgeslagen in een toegewezen map op mijn schijf. Tijdens dit proces wordt ook de inhoud van diverse cellen gekopieerd naar het tabblad "Debiteuren"
Nu wil ik ook graag een hyperlink automatisch in het tabblad "Debiteuren" laten opslaan,dat verwijst naar het opgeslagen document. Deze hyperlink moet in rij "P" automatisch worden geplaatst achter de betreffende klanteninformatie.
Uiteraard heb ik het internet afgezocht en kwam op de volgende pagina :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/753172-Automatisch-Link-maken
De basisprincipe is eigenlijk het zelfde als beschreven in de bovenstaande link,
alleen lukt het mij niet om dit werkend te krijgen in mijn macro.
Heeft iemand een idee hoe dit wel toepasbaar wordt in onderstaande macro?
Sub Opslaan()
Dim stPath As String
With Sheets("Sheet1")
stPath = "C:\Ondernemingen\Facturatie\Per klant\"
stPath = stPath & .Range("b7").Value & "-" & .Range("b16").Value & "\"
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
End With
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=stPath & .Range("b7").Value & " -factuurnr." & .Range("b15").Value & ".xlsm"
End With
With Sheets("Debiteuren")
.Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Value = WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Sheet1").Range("B6:B13"))
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 2).Value = WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Sheet1").Range("B14:B15"))
.Cells(Rows.Count, 11).End(xlUp).Offset(1) = Sheets("Sheet1").Range("G527")
.Cells(Rows.Count, 14).End(xlUp).Offset(1) = Sheets("Sheet1").Range("B17")
End With
End Sub
Enorm bedankt !!
M.vr.gr.
Safe.
Ik ben met een factuur werkmap bezig en heb deze van een paar makkelijke functies voorzien waaronder een knopje "opslaan". Zodra ik op deze knop druk wordt de hele werkmap opgeslagen in een toegewezen map op mijn schijf. Tijdens dit proces wordt ook de inhoud van diverse cellen gekopieerd naar het tabblad "Debiteuren"
Nu wil ik ook graag een hyperlink automatisch in het tabblad "Debiteuren" laten opslaan,dat verwijst naar het opgeslagen document. Deze hyperlink moet in rij "P" automatisch worden geplaatst achter de betreffende klanteninformatie.
Uiteraard heb ik het internet afgezocht en kwam op de volgende pagina :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/753172-Automatisch-Link-maken
De basisprincipe is eigenlijk het zelfde als beschreven in de bovenstaande link,
alleen lukt het mij niet om dit werkend te krijgen in mijn macro.
Heeft iemand een idee hoe dit wel toepasbaar wordt in onderstaande macro?
Sub Opslaan()
Dim stPath As String
With Sheets("Sheet1")
stPath = "C:\Ondernemingen\Facturatie\Per klant\"
stPath = stPath & .Range("b7").Value & "-" & .Range("b16").Value & "\"
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
End With
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=stPath & .Range("b7").Value & " -factuurnr." & .Range("b15").Value & ".xlsm"
End With
With Sheets("Debiteuren")
.Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Value = WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Sheet1").Range("B6:B13"))
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 2).Value = WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Sheet1").Range("B14:B15"))
.Cells(Rows.Count, 11).End(xlUp).Offset(1) = Sheets("Sheet1").Range("G527")
.Cells(Rows.Count, 14).End(xlUp).Offset(1) = Sheets("Sheet1").Range("B17")
End With
End Sub
Enorm bedankt !!
M.vr.gr.
Safe.