• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch hyperlinks maken in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar is geen VBA voor nodig.
In J2:
=HYPERLINK(U2;V2)

Laatst bewerkt:
Beste Edmoor,

Bedankt voor je snelle reactie, ja dat klopt maar misschien heb ik de vraagstelling niet helemaal
juist gesteld ik wil eigenlijk dat hij automatisch in kolom j alle links maakt ik kan namelijk niet de formule
doortrekken naar beneden ivm kopieren van het blad de volgende kopie naar het tabblad begint dan ergens waar de formule eindigd
dan heb ik een heleboel lege rijen dus mijn bedoeling was dat hij bij het openen van het blad de hyperlinks maakt van de aanwezige regels
in het blad ik hoop dat het wat duidelijker is

grt,

Loek

zo:
Code:
Sub SjonR()

For Each cl In Range("J2:J9")
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add cl, cl.Offset(, 11).Value, , , cl.Offset(, 12).Value
Next
End Sub

@SjonR

Bedankt voor je code die werkt prima zoals ik gedacht had,
Alleen is het mogelijk dat de range variable gemaakt kan worden als ik de range uitbreid naar bijv. J2:J10002
en niet alle regels gevuld zijn krijg ik een foutmelding dus de code zou moeten stoppen waar de lege rijen beginnen
de rijen kunnen namelijk variable zijn.

Grt,
Loek

Naar SjonR z'n idee:
Code:
For Each cl In Range("U2:U10002").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Cells(cl.Row, 10), Cells(cl.Row, 21).Value, , , Cells(cl.Row, 22).Value
Next

@Edmoor,

Beste Edmoor super deze code werkt en krijg geen foutmelding meer
Bedankt Edmoor en SjonR voor jullie inzet.

Vraag is opgelost.

Met vr.grt.

Loek010

Waarom geen echte tabel zonder nutteloze verborgen klommen en nutteloze lege rijen?

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Factuuroverzicht").ListObjects(1).DataBodyRange
    ar = .Value
    For j = 1 To UBound(ar)
      .Parent.Hyperlinks.Add .Cells(j, 10), ar(j, 13), , , ar(j, 14)
    Next
  End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan