@jvandervliet : even los van de vraag of daar software voor is (ik heb er geen flauw idee van), moest ik toch wel even 'nadenken' toen ik je vraag las.
De vraag die bij mij daarna naar bovenkwam was de volgende :
Als het aanklikken van de verkenner en het vervolgens alle bestanden op het SD kaartje met de muis kopiëren naar een andere lokatie een 'lastig te onthouden' actie is, dan vraag ik mij af of die vriend niet dagelijks hoopjes problemen met zijn computer ondervindt en of die vriend niet beter af is met een ouderwetse camera met filmrolletje dat 'ie naar een ontwikkelbedrijf stuurt?
Al zou er software voor zijn, dan lijkt mij het instellen / en later het gebruiken van die software, zeker met het risico dat een keer een andere driveletter aan de kaartlezer wordt toegewezen, hetgeen niet ondenkbaar is, véél lastiger te onthouden dan het middels de verkenner kopiëren van de foto's.
Ik denk dat je er handiger aan doet om de heel simpele instructies van:
- open de verkenner,
- ga naar de SD kaart,
- klik op de eerste foto, druk de shift toets in (houd deze vast) en klik 1x op de laatste foto
- klik met de rechtermuisknop
- kies voor kopïeren naar
- zoek een leuk mappie uit en bevestig het kopiëren,
even uit te printen en hem die op A-4tje aan te bieden.
Dit soort primaire Windows acties zijn zodanig basic, dat wanneer dat lastig te onthouden is voor iemand (wat natuurlijk heel goed mogelijk is) je je misschien af moet vragen of uberhaubt het gebruik van een computer verantwoord is?