Automatisch importeren foto's van SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

Is er software dat er voor zorgt, als ik een SD kaart in de lezer doe de foto's automatisch naar de computer importeert. Zonder dat je van dingen aan moet klikken. Een vriend van mij is niet zo handig. Die vergeet zo wat je net uit hebt gelegd.

Allwaysync kan dit mogelijk wel voor je organiseren. Tenminste voor USB devices. Dus is even de vraag of het ook voor SD kaarten werkt.

@jvandervliet : even los van de vraag of daar software voor is (ik heb er geen flauw idee van), moest ik toch wel even 'nadenken' toen ik je vraag las.
De vraag die bij mij daarna naar bovenkwam was de volgende :

Als het aanklikken van de verkenner en het vervolgens alle bestanden op het SD kaartje met de muis kopiëren naar een andere lokatie een 'lastig te onthouden' actie is, dan vraag ik mij af of die vriend niet dagelijks hoopjes problemen met zijn computer ondervindt en of die vriend niet beter af is met een ouderwetse camera met filmrolletje dat 'ie naar een ontwikkelbedrijf stuurt?

Al zou er software voor zijn, dan lijkt mij het instellen / en later het gebruiken van die software, zeker met het risico dat een keer een andere driveletter aan de kaartlezer wordt toegewezen, hetgeen niet ondenkbaar is, véél lastiger te onthouden dan het middels de verkenner kopiëren van de foto's.

Ik denk dat je er handiger aan doet om de heel simpele instructies van:

- open de verkenner,
- ga naar de SD kaart,
- klik op de eerste foto, druk de shift toets in (houd deze vast) en klik 1x op de laatste foto
- klik met de rechtermuisknop
- kies voor kopïeren naar
- zoek een leuk mappie uit en bevestig het kopiëren,

even uit te printen en hem die op A-4tje aan te bieden.

Dit soort primaire Windows acties zijn zodanig basic, dat wanneer dat lastig te onthouden is voor iemand (wat natuurlijk heel goed mogelijk is) je je misschien af moet vragen of uberhaubt het gebruik van een computer verantwoord is?

Laatst bewerkt:
Die beste man is niet zo heel slim voor dit soort acties. Hij maakt de camera 1 x per 2 maanden leeg of nog minder. Dus dat vergeet ie zo weer. Mailen gaat prima, dat doet ie elke dag.

Tja, als 'ie dan 1x de instructies (bijna identiek aan hetgeen ik hierboven schreef) op papier heeft, dan kan dat toch niet mis gaan?
Maar als hij dagelijks mailt, dan moet het op mailgebied toch regelmatig mis gaan, want ook hij ontvangt mails en weten allemaal dat anno 2016 één op de .... mailtjes ellende bevat?

droom verder...

Al ben je nog zo goed afgeschermd, troep kan er altijd doorheen komen. En phishing mails zijn zo bedriegelijk echt dat je voor je het weet slachtoffer bent

en on-topic; druk nou gewoon die procedure van gast0225 af, plastificeer het en hang het op een mooie plaats. Of ga iedere maand eens langs en help je vriend.

Ron

ps. alstie echt zo onhandig is, kan hij dan nog wel zijn foto's terug vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan