Automatisch importeren van Excel in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Via de zoekfunctie heb ik hier al een hoop over gevonden maar niet wat ik zoek.
Hoe je een Excelbestand importeert is allemaal niet zo moeilijk maar ik zou hier graag een module voor schrijven die dit allemaal automatisch uitvoert. Wij moeten namelijk paklijsten bij een vrachtauto in Access invoeren. Deze paklijsten kunnen we wel in Excelformaat krijgen. Ik heb dus een "vast" Excelbestand met de juiste celeigenschappen waar deze data in kan. Daarna moet dit steeds aan dezelfde tabel toegevoegd worden.
Ik ben redelijk bekend met visual basic, maar hier krijg ik geen begin aan.

Wie kan me op weg helpen?

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Werk hier ook mee, mijn excel file koppel ik gewoon in mijn access, excel file steeds dezelfde naam en locatie, dan kun je kiezen eigenlijk uit 2 opties, ofwel werk je rechtstreeks in access uit die excel via een formulier ofwel stop je de data steeds in een access tabel, waarbij je kiest tabel eerst leegmaken voor je er de nieuwe data inplaatst ofwel behoudt je alle data, is gemakkelijk te verwezelijken via een button in je formulier

Werk hier ook mee, mijn excel file koppel ik gewoon in mijn access, excel file steeds dezelfde naam en locatie, dan kun je kiezen eigenlijk uit 2 opties, ofwel werk je rechtstreeks in access uit die excel via een formulier ofwel stop je de data steeds in een access tabel, waarbij je kiest tabel eerst leegmaken voor je er de nieuwe data inplaatst ofwel behoudt je alle data, is gemakkelijk te verwezelijken via een button in je formulier

Dat is nu net mijn vraag hoe je dat zo gemakkelijk achter een button zet.

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

via een button ga je naar gebeurtenis, bij klikken en dan kan je via vb taken laten uitvoeren, zoals wissen importeren zoals je zegt ben je bekent met vb, dus zo moeilijk is het niet meer voor u.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan