automatisch in stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Helaas werkt sinds kort het automatisch in standby of slaapstand gaan van m'n oude laptop niet meer.
Een laptop die ik voor kleinigheidjes nog gebruik maar dus soms maar voor een minuut of 2 nodig heb en dus liever laat aanstaan, moestk hem toch voor langere tijd ni meer nodig hebben kan ie automatisch in stand-by gaan.

Weet iemand misschien een oplossing of een programma of tweakje of weetikveel waardoor het wel terug werkt? of het kan geforceerd worden? Of iets dat deze functie overneemt waardoor het wel terug werkt?

Ze zijn nog gewoon te selecteren. Handmatig is het allemaal geen probleem...

'Niets' staat open, screensaver doet het mooi!

Het scherm springt mooi af na het ingestelde aantal minuten...

Maar stand-by of slaapstand doen het niet...

Staat in de bios nog ingeschakeld?
Als je het eens volledig uitschakelt (dus slaapstand bestand verwijderen, bios uitschakelen, etc.) en dan PC helemaal uit en daarna één voor een weer inschakelen?

Meestal is het een programma of drivers die de stand-by tegenhoudt.

Het is heel verschillend. In principe kan het alles zijn waarvan de drivers niet 100% zijn.
In principe detecteert Windows dit zelf: als je de videokaart drivers niet hebt geïnstalleerd, bijvoorbeeld, dan zal je überhaupt niet in stand-by kunnen.
Maf is het dat jij het wel handmatig kunt doen. Dan is de functie nog wel werkend. Dan is het vaak een programma dat de PC actief houdt.

Goed, dan ga ik het binnekort eens bekijken als ik er wat meer tijd voor heb. De laatste tijd gebruik ik 'm toch niet zoveel. Alvast bedankt.

Helaas werkt sinds kort het automatisch in standby of slaapstand gaan van m'n oude laptop niet meer.
Een laptop die ik voor kleinigheidjes nog gebruik maar dus soms maar voor een minuut of 2 nodig heb en dus liever laat aanstaan, moestk hem toch voor langere tijd ni meer nodig hebben kan ie automatisch in stand-by gaan.

Weet iemand misschien een oplossing of een programma of tweakje of weetikveel waardoor het wel terug werkt? of het kan geforceerd worden? Of iets dat deze functie overneemt waardoor het wel terug werkt?

Controleren inderdaad op alle drivers up to date.
Controleren of de functie uberhaubt wel aanstaat.
Je slaapstand/hibernate neemt geheugen in beslag, niet zon klein beetje ook. Hij neemt ook gigantisch veel harde schijf ruimte in beslag. Kijk eens voor me na als je op CTRL+ALT+DELETE klikt (1x) hoeveel vrije geheugen je nog over hebt? Heb je nog genoeg harde schijf ruimte over?

Je verteld te weinig informatie om tot een conclusie te komen die werkt. Het is een beetje raden nu.

Welke SP staat er geinstalleerd?
Wat voor Systeem is het? Vertel er eens wat meer over, moederbord, cpu, videokaart, geluidskaart, etc.
Hoeveel geheugen en hoeveel HDD ruimte?

Graag zsm (als je het zsm opgelost wilt hebben) je antwoord.
Alvast bedankt voor het nakijken.

Handmatig kan ik zowel in stand-by en slaapstand... Het is alleen het automatisch in stand-by of slaapstand gaan dat niet meer werkt, ondanks het feit dat dat goed staat ingesteld.
Dus iets met geheugen of schijfruimtetekort is het al zeker niet. Als ik de stroom van de laptop uittrek en wacht tot de accu is leeggelopen gaat ie om den duur wel in slaapstand.

Het is een Acer Travelmate 233 LC
Mobo: WISTRON GENERIC Rev. A Intel 845G
cpu: Intel Mobile Celeron CPU 2.00 GHz
Geheugen: 256 MB 133 MHz
HDD: 20 GB waarvan iets minder dan 10 op de systeempartitie en ik weet niet vanbuiten hoeveel er vrij is, maar dus zeker genoeg om de laptop in slaapstand te laten gaan, ik vermoed dat je daarop doelt.
video: Intel 82845G Graphics 64 MB

Mijn excuses voor het late antwoord, maar het is niet zo heel erg dringend voor mij en ik heb verscheidene andere zaken aan m'n hoofd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan